أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۲۸۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، نتایجی که تاکنون در عرصه دیپلماتیک حاصل شده بیانگر عملکرد دولت سیزدهم است .ما در حوزه ارتباط ایران با کشورهای شرق و عادی سازی روابطمان با کشورهای اوراسیا اعم از ترکمنستان، تاجیکستان و یا عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین قرار گرفتن ایران در آستانه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا، عادی سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر اقدامات نشان از پویایی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم دارد.

بنده احتمال می‌دهم گشایش‌های مدنظر دکتر امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در سال آینده، توافاقات احتمالی ایران با غرب باشد که این توافقات و تفاهمات می‌تواند در قالب برجام یا غیر آن باشد.

بنده بازهم عرض می‌کنم همه این‌ها بیانگر پویایی سیاست خارجه دولت سیزدهم بوده که به نظر بنده موفقیت های بزرگی است. ما شاید در دولت‌های گذشته رویای بدست آوردن چنین موفقیت‌هایی را داشتیم اما در این دولت بدست آمده است.

حقیقتا این موفقیت‌ها نشان از آن دارد که دیپلماسی، امر مذاکره )در جایگاه برابر( است یعنی نمی‌شود که صرفا از بالا به پایین به طرف مقابل نگاه کرده یا اینکه با التماس مذاکره کرد. موضوع مهم در مذاکره، پویایی آن است به این صورت که ابزارها و سبد مذاکره بقدری قوی باشد که پشتوانه صحبت با دنیا را داشته باشد.

دولت سیزدهم از ابزارهای مختلفی برای مذاکره استفاده کرد و در نهایت توانست با استفاده از آنها مذاکرات را به جمع بندی برساند که نتایجش را می‌توانیم امروز در حوزه دیپلماسی مشاهده کنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها