أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۰۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
 

به گزارش پایگاه 598، کانال تلگرامی صدرا بریتانیا درباره تعطیلی رادیو بی بی سی فارسی نوشت:

رادیو بی‌بی‌سی فارسی پس از رادیو بی‌بی‌سی عربی، به فعالیت ۸۲ ساله خود (۱۳۱۹ تا ۱۴۰۱ ه.ش) پایان داد.

این رادیو که با بودجه مستقیم دولت انگلیس راه‌اندازی شد، نقش موثر و البته بشدت مخربی در تاریخ تحولات ایران داشته است. پروپاگاندای رادیو بی‌بی‌سی فارسی در اشغال نظامی ایران در سال ۱۳۲۰، ماجرای کودتای انگلیسی-آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۲۲ (موسوم به عملیات آژاکس/چکمه)، کارشکنی در جریان نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی در سال ۱۳۵۷، حمایت از صدام و توجیه تهاجم ارتش بعث عراق به ایران و ایجاد آشوب در داخل کشور نقش پررنگی داشت.

به طور مثال بی‌بی‌سی فارسی در شب کودتای ۲۸ مرداد، در پایان برنامه‌ای که بر ضد مصدق پخش کرد، بار دیگر همان شعر فردوسی را یاد کرد که در جریان اشغال نظامی سال ۱۳۲۰ توسط متفقین آورده بود:

"چو فردا برآید بلند آفتاب*

من و گرز و میدان و افراسیاب"

تعطیلی رادیو کودتا

پ.ن:

۱- علت تعطیلی رادیو بی‌بی‌سی فارسی نه به بحران اقتصادی/معیشتی مردم بریتانیا ارتباط دارد (چون تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی با هزینه‌های بیشتری همچنان فعالیت می‌کند) و نه به دست کشیدن مقامات لندن از رویکردهای استعماری و مداخله در امور کشورهای دیگر، بلکه خاموش شدن رادیو کودتا بخاطر بی‌اثر شدن و بی‌مخاطب‌شدن آن در عصر شبکه‌های اجتماعی است. کمااینکه جماعت آنگلوفیل در ایران هم برای دنبال کردن و سرمشق گرفتن از سیاست‌های انگلستان، شبکه تلویزیونی سلطنتی بریتانیا یا همان بی‌بی‌سی فارسی را دنبال می‌کنند.

۲- تصویر فوق، ساختمان محل استقرار و تولید برنامه‌های رادیو بی‌بی‌سی فارسی است.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها