يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۲۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: فروش اینترنتی تایر سواری که در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۱ با همکاری برخی اپلیکیشن‌ها آغاز شده بود، تا شکست قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، مصطفی تنها افزود: در هفته‌های پایانی سال گذشته ستاد تنظیم بازار برای مقابله با سوءاستفاده برخی افراد و خرید از شرکت‌های مختلف، با برخی پلتفرم‌های اینترنتی به تفاهم رسید و نمایندگان تایرسازان حاضر شدند از طریق این پلتفرم‌ها اقدام به خرده فروشی کنند تا مردم نیز بتوانند از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها به قیمت‌های مصوب تایر مورد نیازشان را تامین کنند.

وی یادآور شد: این مهم با پلتفرم‌های «کسبینو» و «تولید ایرانی» از پانزدهم اسفندماه گذشته نهایی شد و به سامانه جامع تجارت متصل شدند که این مهم در تامین و توزیع مناسب و شفاف تایر تاثیرگذار بود و علاوه بر آن خود شرکت‌های تایرساز نیز به صورت عرضه مستقیم و فروش اینترنتی به توزیع پرداختند.

این مقام صنفی به برنامه‌ریزی برای توزیع دست‌کم ۱.۵ میلیون حلقه تایر سواری از زمان شروع طرح تا پایان اسفندماه گذشته اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن، تایرسازان با اجرای طرح فروش جهادی، با استقرار کامیون‌هایی در سطح شهر به توزیع انواع تایر سواری و فروش مستقیم به مردم پرداختند تا کاهش بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

وی تصریح‌کرد: این طرح در سال جاری نیز با حضور همه تایرسازانی که تولید تایر سواری دارند و احتمالا با حضور اپلیکیشن‌های بیشتری (با ابلاغ ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت)، تا شکست قیمت‌های کاذب بازاری ادامه خواهد یافت.

سخنگوی انجمن صنعت تایر خاطرنشان‌کرد: بررسی‌های میدانی نشان داد با اجرای این طرح، در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ هر جفت تایر پرایدی با کاهش حدود یک میلیون تومانی در بازار مواجه شد و با توجه به تعطیلی‌های عید، احتمالا بین یک هفته تا ۱۰ روز آینده که بازار به اصطلاح راه می‌افتد، می‌توان ارزیابی دقیق‌تری از میزان تاثیرگذاری اجرای این طرح بر کاهش قیمت‌ها داشت.

صنعت تایر متشکل از ۱۲ واحد تولیدی است که در سال گذشته یک واحد جدید به این صنعت اضافه شد. مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه حدود ۳۰۰ هزار تن است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن تخمین زده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها