يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۲۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
فوتبال ایران به این سیلی نیاز داشت؛
رییس سازمان خصوصی‌سازی با حضور متفاوتش در برنامه فوتبال برتر به سرعت تبدیل به کانون اصلی بحث‌های میان هواداران شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، در پی برنامه‌ریزی مناظره‌ای میان حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال، حسین قربان‌زاده با تسلط بر مباحث مطرح شده و یک ارائه مناسب و به‌موقع از اسناد مالی به شکلی باورنکردنی، علاوه بر جلب همدلی هواداران فوتبال، پشت پرده مدیریت بی‌حساب‌و‌کتاب مالی در فوتبال ایران را به بهترین شکل مورد افشا قرار داد.

* قربان‌زاده اگرچه همچنان جوان (متولد ۱۳۵۸) است اما بیش از دو دهه سابقه مطبوعاتی دارد و به همین دلیل با تسلط مناسبی این مناظره را اداره کرد و حتی می‌شود گفت از یک مجری هم مسلط‌تر بود. او هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخت و از کوره در نرفت تا هوش بالای هیجانی خود را به نمایش بگذارد.

* قربان‌زاده هرگز در طول مناظره از دایره ادب خارج نشد. حال آنکه علی فتح‌الله‌زاده چندباری با عصبانیت سعی کرد او را به چالش بکشاند و یک بار نیز از کلمه "مرد حسابی" برای خطاب‌قراردادن او استفاده کرد.

* او هرگز در طول این مناظره به طرف مقابل اجازه نداد از طریق تحبیب و ابراز ارادت، فضای بحث را عوض کند و هرگز به دو چهره فوتبالی ایران اجازه پیشروی و یارگیری نداد. این نکته‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی نیز به چشم هواداران آمده است.

* نگاه واقع‌بینانه به مشکلات از صحبت‌های مهم قربان‌زاده در برنامه فوتبال برتر بود. او با آگاهی از مشکلاتی که دو باشگاه درگیر آن هستند، از مدیریت دولتی و برخی تصمیمات وزارت ورزش نیز انتقاد کرد و تلاش کرد مسیری را که برای تغییر مورد نیاز است هایلایت کند.

* شفافیت و تسلط روی بحث‌های اقتصادی نیز ویژگی دیگر رییس سازمان خصوصی‌سازی بود که در یک برنامه جنجالی دیگر در رابطه با مولدسازی قبلا ترند شده اما ارائه او در برنامه فوتبال برتر وجه جدیدی از او را به نمایش گذاشت.

نامی که فتح‌الله‌زاده تا پایان عمر فراموش نمی‌کند!

* شاید طلایی‌ترین بخش صحبت‌های قربان‌زاده آنجایی بود که به علی فتح‌الله‌زاده گفت سه بخش صورت‌های مالی را برای من بگویید که مدیرعامل استقلال از پاسخ دادن به این سوال طفره می‌رفت. جایی که بی‌اعتباری مدرک تحصیلی اقتصاد مدیر استقلال و همچنین کم‌اطلاعی او در نحوه اداره یک شرکت به نمایش گذاشته شد. قربان‌زاده در اینجا تقصیر را متوجه وزارت ورزش کرد که چنین مدیری را برای باشگاه استقلال انتخاب کرده است. اینجا جایی بود که تفاوت یک مدیر به‌اصطلاح ورزشی و مدیری که قرار است یک شرکت بورسی را اداره کند، به روشنی به چشم آمد.

* اصرار قربان‌زاده بر عدد پنج میلیارد و لزوم باز گرداندن آن به صندوق باشگاه یکی از مهم‌ترین ابزارهایی بود که او در مناظره امشب از آن استفاده کرد و تا آخرین بخش برنامه چه با کمی شیطنت و چه به صورت جدی این مساله را به بخشی از مطالبه خود از مدیرعامل‌باشگاه استقلال تبدیل کرد که پس از حمله اولیه، خیلی زود سپر انداخت و سعی کرد تا پایان برنامه از در دیگری به بحث با قربان‌زاده بپردازد. چیزی که هرگز در آن موفق نبود.

نامی که فتح‌الله‌زاده تا پایان عمر فراموش نمی‌کند!

* قبلا بارها در ورزش سه نوشته بودیم انتخاب مدیران خارج از سیستم فعلی ورزش و البته حضور افراد سالم در سمت‌های مهم باعث جلب اعتماد هواداران برای رفع مشکلات آینده خواهد شد. آنچه که امشب قربان‌زاده به عنوان رییس سازمان خصوصی‌سازی در حیطه ورزش از خود نشان داد همان چیزی است که در سالیان طولانی از آن بی‌بهره بودیم اما چه خوب که با به‌نمایش درآمدن شمایی از آن حالا امیدواریم که بتوانیم این دریچه تازه را باز کرده و هوایی عوض کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها