أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۲۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد دبیر این قرارگاه و سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار و طی آن نسبت به مباحث مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی هم‌اندیشی شد.
جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های حوزه فرهنگی به موازات کشور در استان قم نیز تقویت و توسعه یابد.
احمد حاجی‌زاده ادامه داد: شهر قم به واسطه ویژگی‌های زائرپذیری خود ممکن است با مسائل و مباحثی روبه رو شود که در شهر‌های دیگر کمتر رخ می‌دهد.
وی اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید دغدغه بزرگان دینی و مردم در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهر برطرف شود.

اقتدار قانون در مباحث فرهنگی و اجتماعی باید حفظ شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مسائل حوزه فرهنگ، بیان داشت: ضرورت دارد تا این قرارگاه طی ماه‌های آینده تمرکز بیشتری نسبت به مسأله عفاف و حجاب داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر در امر عفاف و حجاب لازم است تا اصل کلی اقتدار قانون در بین مجریان و مردم به صورت صحیح نهادینه و مورد توجه باشد.
وی ابراز داشت: ترویج و اقناع‌سازی موضوعات پیرامون عفاف و حجاب و اصلاح سبک زندگی دو عامل مهم برای تأثیرگذاری در مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه مقوله عفاف و حجاب است.
ضرورت توجه به مباحث پیشگیرانه در عرصه فرهنگ
معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی مسال پیشگیری در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه و به اصل مردمداری در اقدامات فرهنگی تأثیرگذارتر و ماندگارتر است.
مهدی اصفهانیان مقدم اضافه کرد: رویکرد پیشگیرانه نه واکنشی و قانون مداری در کنار مردم داری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی از قبیل عفاف و حجاب در کنار اقدامات فرهنگی و تربیتی اثربخش‌تر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها