أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۴۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش گفت: بازنگری و رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان در موضوع رتبه‌بندی از امروز آغاز می‌شود و مدت زمان این بررسی برای هر فرد، بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، محسن زارعی در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: موضوع رسیدگی به اعتراضات معلمان در موضوع رتبه‌بندی انجام می‌شود. در این راستا دسته بندی اعتراضات متفاوت است، برخی نسبت به رتبه خود، برخی نسبت به نحوه رسیدگی و برخی دیگر عقیده دارند که بعضی از مستندات را نتوانسته اند بارگذاری کنند.

وی افزود: در این زمان رسیدگی به اعتراضات معلمان، تمام فرآیند در اختیار همکاران قرار می‌گیرد و می توانند نسبت به هر بخش اعتراض خود را برای بررسی مجدد اعلام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش درباره زمان بررسی اعتراض هر یک از فرهنگیان اظهار کرد: بازنگری از امروز آغاز می‌شود و زمان بستگی دارد به نوع اعتراضی که صورت گرفته است بطور مثال اگر مدرکی را بارگذاری نکرده و یا می خواهد مدرکی را جایگزین مدارک قبلی کنند، رسیدگی به مدرک سریع‌تر انجام می‌شود اما اگر به نحوه رسیدگی اعتراض داشته باشند، زمان بیشتری را می‌طلبد.

زارعی درباره رتبه استحقاقی توضیح داد: پس ازرسیدگی به اعتراضات، توسط هیات ممیزه رسیدگی به اعتراضات رتبه استحقاقی تعیین می‌شود و تاریخی اجرای حکم هم از طریق استحقاق انجام می‌شود.

وی افزود: رتبه استحقاقی یعنی همکاران در این فرآیند، رتبه استحقاقی را دریافت کردند اما فردی که به رتبه خود اعتراض دارد، اعلام می‌کند.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کار کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: میزهای تکریم و پاسخگویی به رتبه بندی در ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش استان ها تشکیل شده است و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخگویی شایسته انجام خواهند داد. به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد. همکارانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

همچنین در این راستا، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته بود: به تمام اعتراضات فرهنگیان درباره رتبه‌بندی رسیدگی می‌شود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد. در صورت هرگونه خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه، رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

همچنین صحرایی اعلام کرده بود: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

وی با تبیین سیاست های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی های متعارف رتبه ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه بندی افزایش یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها