أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۳۴۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
لیست جدید جزئیات قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا که حداکثر افزایش قیمتی ۴۲ درصد و کمترین آن ۱۰ درصدی دارد اعلام شد.

به گزارش پایگاه 598، پیرو تشکیل کارگروه تخصصی خودرو با راهبری شورای رقابت و تعامل انجام شده بین کارشناسان این شورا با وزارت صمت و خودروسازان، قیمت‌های جدید تولیدات ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد که به طور میانگین افزایش قیمت آنها 28 درصد اعلام شد.
 
 با دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت، علاوه بر بررسی کارشناسی صورت‌های مالی خودروسازان داخلی، معیار شاخص رقابت پذیری با بررسی خودروهای هم رده داخلی با همکاری تنها دانشکده تخصصی صنعت خودروی کشور (دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت) انجام شد و در این کارگروه از سازمان حمایت مصرف‌کننده و سایر ارکان صنعتی کشور نیز بهره گرفته شد.

در همین ارتباط تیموری مدیر عامل شرکت سایپا هم درباره جزئیات افزایش قیمت انواع خودرو در شرکت‌های خودروسازی گفته است: آخرین تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو و سایپا در آذرماه 1400 بود و این دو شرکت قیمت کارخانه ای خودر را از این تاریخ تغییر نداده بودند.

وی افزود: این دو دستگاه، مبنای قیمت‌گذری‌های جدید را بر گزارش 6 ماهه نخست حسابرسی ایران‌خودرو و سایپا قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفتند.

به گفته وی، در تمام خودروهای داخلی از جمله پژو 206، پرشیا، سمند و تارا حدودا قیمت‌ها 29 درصد و کوییک اتومات 17 درصد گران شدند. خودرویی نظیر شاهین که قیمت کارخانه‌ای 304 میلیون تومانی دارد و با احتساب 40 میلیون تومان عوارض به 344 میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون با رشد 18 درصدی در قیمت پایه مواجه می‌شود که حدود 60 میلیون تومان خواهد بود که همچنان در مقایسه با قیمت بازاری حدود 670 میلیون تومانی، تفاوتی چشمگیر خواهد  داشت.

وی تأکید کرد:  قیمت‌های اولیه شورای رقابت بالای 40 درصد بود که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور قیمت‌ها بررسی و قیمتی مد نظر قرار گرفت که بتوانیم افزایش تولید را براساس آن انجام دهیم.
 البته قرادادها در زمان پیش‌فروش به قیمت روز است و تمام خودروهای ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید تحویل داده خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سایپا،همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته‌اندلیست جدید قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در سایت این شرکت ها منتشر خواهد شد.

در ادامه لیست جدید جزئیات قیمت جدید خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا  که حداکثر افزایش قیمتی 42 درصد و کمترین آن 10 درصد اعلام شده به شرح زیر است:

قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد/ افزایش ۱۰ تا ۴۲ درصدی قیمت ها + جدول

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها