أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۴۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مراسم احیا شب نوزدهم در مسجد جمکران؛
استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر شب بازگشت بندگان به سوی خداوند است و در این شب باب یاس و ناامیدی بر روی بندگان بسته شده و درب های رحمت الهی گشوده می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی شامگاه یکشنبه در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور هزاران نفر از زائران و منتظران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان اینکه شب قدر شب بازگشت بندگان به سوی خداوند است، اظهار داشت: در این شب باب یاس و ناامیدی بر روی بندگان بسته شده و درب های رحمت الهی گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر شب امیدواری به رحمت الهی است بیان کرد: در روز قیامت وقتی آتش جهنم برپا می‌شود پیامبر گرامی اسلام(ص) ندای «رب امتی» سر می دهند و از خداوند برای امت اسلام شفاعت می‌طلبند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمین و زمان در انتظار ظهور امام عصر(عج) است، عنوان کرد: وقتی که معرفت نسبت به امام زمان(عج) محقق شد امید ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران پس از اقامه نماز مغرب و عشا با ویژه برنامه‌های قرآنی آغاز شد و از ساعت 23 برنامه احیا با قرائت دعای جوشن کبیر توسط سیدعلی حسینی‌نژاد ادامه یافت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم روحانی و معنوی با سردادن ندای «الغوث الغوث» به راز و نیاز به درگاه الهی پرداخته و در سوگ ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) اشک ماتم ریختند.

در پایان این مراسم آیین قرآن بر سر گرفتن و توسل به کلام وحی برگزار شده و زائران و منتظران دست نیاز به درگاه الهی بلند کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها