يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۷۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ضمن اشاره به اینکه با توافق بازرگانان و وزارت جهادکشاورزی مشکل نهاده‌های دامی برطرف شد از تولید بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه در ماه‌ جاری خبر داد و گفت: قطعا با این تولید، قیمت مرغ کاهشی و بازار متعادل خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، محمدعلی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: بازرگانان با وزارت جهادکشاورزی بر سر هزینه‌های تمام شده خوراک طیور اختلاف نظر داشتند و اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت‌ها، هزینه تبدیل ارز و... بارگیری صرفه اقتصادی ندارد. یعنی مثلا اگر قیمت تمام شده کنجاله سویا برای بازرگانان کیلویی ۱۹ هزار تومان بود می‌بایست در بازار داخلی آن را ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروختند. بنابراین بارگیری‌ نهاده‌ها انجام نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات قرار شد که دولت مابه‌التفاوت را به آنها پرداخت کند و با توافقاتی که انجام شد بارگیری‌ نهاده‌های دامی انجام شد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود میزان جوجه‌ریزی کاهش یافته‌ است و آیا چنین چیزی صحت دارد؟ گفت: در اسفندماه جوجه‌ریزی کاهش یافت، ولی در حال حاضر با پیش بینی‌های انجام شده قرار است این ماه ۱۰۵ تا ۱۰۸ میلیون قطعه تولید شود که قطعا با این تولید، قیمت مرغ کاهشی خواهد شد و بازار نیز متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه  باید متناسب با وضعیت تورم و افزایش دستمزد کارگران تغییرات قیمتی را بپذیریم، افزود: غیر از ذرت و کنجاله سویا که دولت وعده تامین آنها را بر اساس  قیمت سال قبل داده، اقلام دیگر متناسب با تورم افزایش یافته و اینگونه نیست که قیمت‌ها ثابت بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها