أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۴۰۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
۸۴ درصد تصادفات بزرگراه‌ها خسارتی است؛
سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مجموع تصادفاتی که در سال ۱۴۰۱ در بزرگراه‌ها به وقوع پیوست، حدود ۸۴ درصد خسارتی، ۱۵ درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه 598، سرهنگ حمید حمیدی؛ سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده "شهر امن" در مورد وضعیت تصادفات بزرگراه‌های شهر تهران در سال 1401 اظهار کرد: از مجموع تصادفاتی که در سال 1401 در بزرگراه‌ها به وقوع پیوست، حدود 84 درصد خسارتی، 15 درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد که حتی این یک درصد نیز برای ما بسیار زیاد است اما نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: 21 درصد از تصادفات در شب اتفاق افتاد و حدود 79 درصد از تصادفات در روز اتفاق افتاده است؛ هرچند که شدت تصادفات در شب‌ها به مراتب بالاتر و سنگین‌تر از روز است.

حمیدی گفت: در خصوص قصور وسایل نقلیه، سواری‌ها با توجه به فراوانی‌هایی که دارند رتبه اول را دارند و رتبه دوم به وانت‌ها تعلق دارد که در 1500 فقره از تصادفات 1401 این وانت بارها بودند که مقصر شناخته شدند. رتبه سوم این آمار مربوط به کامیون‌ها و کشنده‌ها و رتبه چهارم نیز به موتورسیکلت‌ها باز می‌گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در سال‌های گذشته رتبه موتورسواران با خودروهای سواری رقابت می‌کرد و در جایگاه دوم بود که خوشبختانه با اقدامات و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای که پلیس راهور تهران بزرگ مانند طرح موتوریار انجام داد رتبه موتورسواران در تصادفات تنزل پیدا کرد و به رتبه چهارم رسید.

وی با بیان اینکه محورها و بزرگراه‌هایی که در سال 1401 بیشترین تصادفات را داشته‌اند به ترتیب، بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی(ع) و شهید یاسینی بودند، گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین علل تصادفات در بزرگراه‌ها عدم توجه به جلو(حدود 49 درصد) را شامل می‌شود.

حمیدی افزود: همچنین در سال 1401 حدود، 16 درصد از تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی، 15 درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی و 5 درصد نیز به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 15 درصد نیز سایر علل باز می‌گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان حین رانندگی، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات می‌تواند جزء مصادیق عدم توجه به جلو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 406 فقره تصادف به علت حرکت با دنده عقب در سطح بزرگراه‌های شهر تهران داشتیم که 80 فقره از آن منجر به جرح و فوت شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها