أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۱۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر حسن‌زاده و همکارانش بخواهند برای سرمربی استقلال تصمیم بگیرند در خوشبینانه‌ترین حالت او را دو جلسه محروم می‌کنند

به گزارش پایگاه 598، واکنش ساپینتو در پایان دربی جای تأمل داشت؛ وقتی سرمربی استقلال خودش را سراسیمه به کوبل داوری رساند و جملاتی را به زبان آورد که اگرچه پرتغالی بود، اما خیلی زود زحمت ترجمه‌اش را رسانه‌های پرتغال کشیدند! تا هموطنشان در خطر محرومیت قرار گیرد. این مهم نیست پیام حیدری و کمک‌هایش از زبان پرتغالی هیچ چیز نمی‌فهمند و در هنگام صحبت‌های ساپینتو فقط او را مات و مبهوت نگاه کردند! بازی دربی آن قدر زیر ذره‌بین رسانه‌های داخلی و خارجی هست که با کمی لب‌خوانی تشخیص دهند ساپینتو به حیدری چه گفته است.

بازی دربی که تمام شد گزارش داوری در مورد سرمربی استقلال هیچ نکته منفی نداشت، دلیلش هم واضح بود سرمربی استقلال به زبان مادری الفاظی را به زبان آورده بود که داور بازی نتوانسته بود متوجه معنای آن شود. به همین دلیل حیدری و کمک‌هایش در گزارش ارسالی خود کوچکترین اشاره‌ای به دشنام‌های سرمربی استقلال نداشتند و به نظر می‌رسید سرمربی استقلال قسر در رفته است، اما وقتی برنامه فوتبالی برای مخاطب مشخص کرد که حرف‌های سرمربی استقلال توهین و فحاشی مستقیم به داور بوده است و رسانه‌های پرتغالی نیز این مسأله را تأیید کردند، این بار پای ارکان انضباطی وسط کشیده شد و دیگر گزارش داوری ملاک حکم حسن‌زاده نیست.

یعنی به فاصله ۲۴ ساعت همه چیز علیه ساپینتو شد و چون این مربی هیجانی ید طولایی در اعتراض به داوری و رفتارهای پرتنش دارد، این بار هم خطر محرومیت را بیخ گوش خود احساس می‌کند. اما در پی جو بدی که روز گذشته علیه سرمربی استقلال راه افتاد و رقبا بدشان نمی‌آید در سه هفته پایانی لیگ با فرستادن ساپینتو روی سکوها شانس استقلال را برای کسب عنوان قهرمانی کم کنند، سرپرست استقلال سعی کرد با حمایت از مربی خود کمی فضا را تلطیف کند و در همین راستا، حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال با حمایت از سرمربی این تیم در این خصوص گفت: باشگاه استقلال از تلاش‌ها و زحمات ریکاردو ساپینتو، سرمربی ارزشمند خود تشکر و قدردانی می‌کند. حاشیه‌هایی که سعی می‌کنند برای او درست کنند، بی‌فایده است و باشگاه حمایت کامل خود را از سرمربی‌اش اعلام می‌کند. در تلاش هستیم تا به‌زودی بتوانیم بخش دیگری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم.

با وجود حمایت کریمی اما طرف دیگر ماجرا یعنی ارکان انضباطی که این روزها تحت فشار رسانه‌ها و همچنین جو حاکم بر فوتبال هستند، باید در خصوص ساپینتو و الفاظی که برای داور به کار برد تصمیم بگیرند. این‌طور شایعه شده بود که ساپینتو پیش از این محرومیت تعلیقی داشته و اگر کمیته انضباطی بخواهد در خصوص او تصمیم بگیرد قطعا این مسأله را لحاظ می‌کند. اما با توجه به تحقیقی که ما انجام دادیم سرمربی استقلال محرومیت تعلیقی ندارد و اگر قرار باشد حکمی برای او صادر کنند، محرومیت او تازه است.

این‌طور که گفته می‌شود کمیته انضباطی قصد دارد هفته آتی جلسه‌ای را در خصوص اتفاقات دربی برگزار کند و قطعا به ماجرای توهین ساپینتو به داور بازی هم می‌پردازد. طبق آیین‌نامه انضباطی فحاشی به داور بین ۲ تا ۵ جلسه محرومیت در پی خواهد داشت و اگر حسن‌زاده و همکارانش بخواهند برای سرمربی استقلال تصمیم بگیرند در خوش‌بینانه‌ترین حالت او را ۲ جلسه محروم می‌کنند. سرمربی استقلال که پیش از این هم با احکام سنگین کمیته انضباطی مواجه شده شاید یک بار دیگر از رأی این کمیته حسابی شوکه شود.

لیگ نفس‌های آخر خود را می‌کشد و چون سه تیم بالای جدول فقط با اختلاف یک امتیاز از هم در صدر قرار دارند، امتیازات هفته پایانی برایشان حکم مرگ و زندگی را دارد و حتی یک امتیاز هم می‌تواند آن‌ها را به سکو نزدیک و یا از قهرمانی دور کند. حالا اگر قرار باشد با پرداختن به حاشیه آخری که ساپینتو راه انداخته است تصمیم جدیدی برای او بگیرند، استقلال از بابت نداشتن مربی خود متضرر می‌شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها