أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۴۱۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جانشین پلیس راهور انتظامی کشور از پیشنهاد پلیس به دادگستری مبنی بر افزایش مبلغ جرایم رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور انتظامی کشور از پیشنهاد پلیس راهور به وزارت دادگستری مبنی بر افزایش مبلغ ریالی جرایم رانندگی خبر داد.

 جانشین پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد : پیشنهاد پلیس راهور افزایش جریمه تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز ، تجاوز به چپ از خط وسط معابر، حرکت مارپیچ، رانندگی با حالت مستی و موارد خطرآفرینی از این جمله است که منجر به وقوع تصادفات می‌شود.

سردار حسینی در پاسخ به این پرسش فارس که مبلغ مدنظر برای اعمال این دسته از جرایم رانندگی چقدر است، گفت: مبلغ یک میلیون تومان به بالا مبلغی است که برای افزایش جرایم تخلفات حادثه ساز در نظر گرفته‌ایم.

جانشین پلیس راهور انتظامی کشور با انتقاد از مواضع برخی افراد مبنی بر اینکه افزایش مبلغ جرایم رانندگی به سبد خانوار لطمه می‌زنند گفت: نیازمندی‌های روزمره افراد از جمله مسکن، آب، آموزش،خدمات درمانی، خورد و خوراک و موارد بهداشتی و غیره در زمره سبد خانوار قرار دارد که اگر هر کدام از آنها گران شود بر روند زندگی فرد تاثیر می‌گذارد اما جرایم رانندگی که در سبد خانوار قرار ندارند که افزایش آن لطمه ای وارد کند.

 وی گفت: اگر فردی تخلف رانندگی نداشته باشد جریمه‌ نشده و ملزم به پرداخت مبلغ نیست چه جریمه ۲۰۰ هزار تومان باشد چه یک میلیون تومان؛ بنابراین ایراد چنین مباحثی نادرست است و این اشتباه است که می‌گویند پلیس نباید متناسب با میزان تورم، جرایم را به روز کند؛ چراکه اگر مبلغ جرایم به روز نباشد بازدارندگی لازم را ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها