کد خبر: ۵۲۴۴۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزیر تدارکات مصر می‌گوید که کشورش به دنبال جایگزینی برای دلار در تجارت کالا با دیگر کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الجزیره، «علی المصیلحی» وزیر عرضه و تدارکات در مصر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت، مصر در تلاش برای کاهش نیاز به دلار است و به طور جدی در حال بررسی موافقت با ارزهای شرکای تجاری کالایی خود از جمله چین، هند و روسیه است.

وزیر مصری گفت: ما به طور جدی در حال بررسی هستیم تا در واردات بر پول محلی کشور (صادرکننده) پول محلی جمهوری عربی مصر تکیه کنیم.

المصیلحی گفت: این سخنان عملی نشده است، اما ما در مسیری طولانی قرار داریم و بخش زیادی از آن را چه با چین، چه هند یا روسیه طی کرده ایم. تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است.

ارکان سلطه چندین دهه دلار در چند ماه گذشته متزلزل شده است و معامله گران جهانی نفت به دنبال پرداخت به ارزهایی غیر از دلار بودند.

این اتفاق به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه و دیگر کشورها و همچنین بحران کاهش ارزش پول ملی در کشورهایی مانند مصر صورت گرفته است.

روسیه در سال جاری پوند مصر را در فهرست ارزهای خارجی قرار داد که بانک مرکزی روسیه نرخ رسمی مبادله آن را در برابر روبل تعیین می‌کند، اما تعدادی از بازرگانان مصری به رویترز گفتند که هنوز مبادلاتی غیر از دلار را آغاز نکرده اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها