کد خبر: ۵۲۴۵۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه قم تصریح کرد:
آیت الله سعیدی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای رشد معروف است گفت: همانطور که مساجد محل احیا امر اهل بیت(ع) هستند کانون های مساجد نیز می توانند محلی برای احیا امر اهل بیت(ع) باشند.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم امروز (سه شنبه12اردیبهشت ماه) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و کارکنان این ستاد با اشاره به آیه 21 سوره کهف گفت:اصحاب کهف وقتی بعد از خوابی عمیق و شگفت انگیز بیدار شدند ومتوجه اوضاع شدند از خدا خواستند دوباره به حالت قبل برگردند.

وی ادامه داد: وقتی مردم به غار رسیدند و این صحنه را دیدند گفتند اینجا تبدیل شود به جایی برای بازدید مردم اما عده دیگری گفتند بخاطر حضور چنین مردان وارسته و مومنی باید تبدیل به مسجد و محل عبادت شود.
امام جمعه قم با بیان اینکه بین یک مکان تاریخی و گردشگری با مسجد تفاوت وجود دارد گفت: در مکان های تاریخی و میراث فرهنگی، گردشگران حاضر می شوند اما در یک مسجد افراد با هدف، انگیزه و نگاه متفاوتی وارد می شوند.

وی در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق به 6 مکان اشاره می کنند که مورد عنایت و پسند خداوند متعال است که شامل خانه خدا، حرم اهل بیت(ع)، مقابر انبیا، اوصیا، شهدا و مساجد می شود و این حدیث نشان از اهمیت مسجد است.

وی خطاب به دیدارکنندگان تصریح کرد: مسجد را باید با یک اتفاق مبارک پیوند زد و با این کار ارزش، اعتبار، پویایی و کاربری مسجد بیشتر خواهد شد.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مساجد و کانون های مساجد جای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خالی است و از آنجا که در قرآن امر به معروف مقدم بر نهی ازمنکر است وقتی معروف رشد کند جایی برای منکر و نهی از منکر باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای رشد معروف است گفت: اگر از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و تعامل وجود داشته باشد شاهد رشد معروف در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه همانطورکه مساجد محل احیا امر اهل بیت هستند کانون های مساجد نیزمی توانند محلی برای احیا امر اهل بیت(ع) باشند تصریح کرد: هرچه وحدت مدیریت و اجرا وجود داشته باشد و تصمیم سازی ها هماهنگ تر و منسجم تر باشد باعث پیشرفت کارها خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسجد ظرفیت بسیار بالایی است که در اختیار ماست گفت: هنوز از همه ظرفیت های مساجد استفاده نکرده ایم و باید کارایی مسجد را بالا برده و از همه ظرفیت های آن بهره ببریم و در این راستا لازم است تا دست های ارزشمندی که در مسجد فعالیت می کنند مدیریت شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها