أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۴۷۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس‌جمهور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه در مدت دولت بیش از پنجاه میلیارد دلار صادرات داشته ایم این یک رکورد چهل ساله است و این نشان می دهد که دولت برای حمایت از تولید مصمم است.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (17 اردیبهشت) در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت دیگر کشورها برای فعالان اقتصادی باید شناخته شود. یکی از وظایف مهم دفاتر بازرگانی در کشورها معرفی کردن ظرفیت های تجاری و بازرگانی کشورهای مختلف است.

وی افزود: در این دوره تلاش شده با فعال کردن دفاتر بازرگانی در کشورهایی که فاقد دفتر بوده‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم. رویدادی مثل نمایشگاه چه در داخل کشور و چه در خارج کشور زمینه خوبی است برای معرفی ظرفیت های کشور و ما در همین نمایشگاهی که برگزار شده اینکه ۷۰۰ مجموعه معدنی و صادراتی حضور پیدا کرده اند می توانند کارهایی که اینجا معرفی شده را زمینه کار تجاری در کشور باشند. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کار دانش بنیان اتفاقات خوبی افتاده و این افتخار بزرگی است و  درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است.

رئیسی ادامه داد: این محصولات تولید داخلی ما را کشورهای دیگر قابل رقابت می‌دانند با محصولاتی که مدعی هستند و این نکته مهمی است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کار دانش بنیان اتفاقات خوبی افتاده و این افتخار بزرگی است و  درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است.  در حوزه فولاد و پتروشیمی همین طور در حوزه معادن هم در این مدت کارهای قابل توجه ای انجام شده است. پارک های علم و فناوری می تواند یکی از محل های بازدید تجار و بازرگانان باشد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: فعالان اقتصادی ما توانستند تحریم ها را دور بزنند و خنثی کنند و یکی از جلوه های خنثی سازی تحریم ها همین نمایشگاه است.

رئیسی در ادامه گفت: به این میزان از موفقیت بسنده نکنید، هم اراده اش را دارید و هم زمینه کار و فعالیت موجود است مثل مجوزهایی که خیلی صادر می شود.

رئیسی افزود: یکی از مهم ترین بخش هایی که من باید به آن اشاره کنم جلوگیری از خام فروشی است و با معادنی که ما داریم می شود اشتغال بیشتری ایجاد کرد و زمینه صادراتی بیشتری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کار دانش بنیان با تاکیدات رهبر انقلاب بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد و در تولید کالاها بالاترین کیفیت را و با قیمت ارزان مورد توجه قرار دهید.

رئیسی گفت: در بحث مذاکرات آمریکایی ها میز مذاکره را ترک کردند و اروپایی ها عهدشکنی کرده اند. این ما بودیم که به تعهدات خود پایبند بودیم. جمهوری اسلامی پانزده بار به تعهدات خود عمل کرده و این موضوع در اسناد آژانس هم  آمده که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: خود اروپایی ها هم اعلام کردند که حرف شما درست است، فی الحال باید بگویم  ما هیچ گاه کار اقتصادی و تجاری را به موضوع مذاکرات و این موارد گره نخواهیم زد و از همکاران می خواهdم ضمن حمایت از تجار و بازرگانان در صدور مجوزها و حمایت های دیگر از فعالین این عرصه حمایت کافی داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه در مدت دولت بیش از پنجاه میلیارد دلار صادرات داشته ایم این یک رکورد چهل ساله است و این نشان می دهد که دولت مصمم است در تولید و حمایت از تولید و حمایت از مقررات و قوانین که صادر کننده احساس کند روز به روز می تواند خط تولید خود را افزایش دهد و تضمین داشته باشد که سودش مستمر است.

به گزارش فارس، رییس جمهور پیش از حضور در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، از بخش هایی از این نمایشگاه بازدید کرد.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) از امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

این‌نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیات تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از هزار و ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) به منظور افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها