يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۸۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصمیم ساپینتو مبنی بر تعطیلی دوباره تمرین دیروز تیمش نشان می‌دهد که در لیگ برتر به‌دنبال ماجراجویی تازه‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایران ورزشی، واکاوی اظهارات ریکاردو ساپینتو بعد از بازی با صنعت نفت آبادان و به کار بردن این جمله: «من و بازیکنان خسته شده‌ایم» نشان می‌دهد که سرمربی استقلال از قهرمانی در لیگ برتر قطع امید کرده و دیگر قصد ندارد خود و شاگردانش را برای دستیابی به جام قهرمانی لیگ برتر به تکاپو بیندازد.

گرچه روی کاغذ استقلال همچنان شانس قهرمانی دارد و اگر پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌ونهم مقابل گل گهر و پیکان شکست بخورند واستقلال نیز در کرمان مس رفسنجان را مغلوب کند، به یک‌امتیازی صدرنشین رسیده و آن‌گاه بازی‌ هفته آخر به اوج حساسیت خواهد رسید اما یک معادله سرانگشتی و یک واقع‌بینی اساسی نشان می‌دهد که استقلال از اقبال آن‌چنانی برای قهرمانی برخوردار نیست و بسیار بعید است که حتی در دو هفته باقی‌مانده نتایج طوری رقم بخورد که استقلال شانس قهرمانی پیدا کند.

ضمن این‌که استقلال در محاسبه امتیاز مساوی با سپاهان و پرسپولیس شرایط نامطلوب‌تری دارد و به هر دو تیم باخته است. به همین دلیل حتی فکر به این‌که در شرایط امتیازمساوی بتوان استقلال را صاحب جام بیست‌ودوم دید نیز منطقی نیست و باید همچون ساپینتو نگاهی واقع‌بینانه به روزهای باقی‌مانده داشت و از همین حالا آماده و مهیای بازی درجام حذفی شد. چند دلیل را می‌توان بر اهداف تازه ساپینتو برای ورود متفاوت به رقابت جام حذفی برشمرد:

۱: تصمیم ساپینتو مبنی بر تعطیلی دوباره تمرین دیروز تیمش نشان می‌دهد که در لیگ برتر به‌دنبال ماجراجویی تازه‌ای نیست و قصد دارد در فرصت باقی‌مانده از بار خستگی که در هفته‌های اخیر بر ساق‌های بازیکنانش مستولی شده، بکاهد و تیمش را مهیای جام حذفی کند.

۲: جایگاه استقلال در رتبه سوم جدول رده‌بندی قطعی است و خطری از جانب تیم چهارم استقلال را تهدید نمی‌کند. از سویی پای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم در میان نیست که استقلال به‌دنبال ارتقای جایگاهش در جدول رده‌بندی باشد تا اگر درجام حذفی قهرمان نشد، از این مسیر به آسیا برود. به همین دلیل می‌تواند با خیال آسوده در دو بازی آتی حاضر شود.

۳: جام حذفی برای ساپینتو به منزله رسیدن به یکی از اهداف چهارگانه‌اش خواهد بود. گرچه او درلیگ دیگر دستش به جامی نخواهد رسید اما می‌تواند با قهرمانی در حذفی علاوه بر تحکیم جایگاه خود در استقلال، به دو جام از چهار جامی که قولش را داده بود برسد و نیمی از اهدافش را در باشگاه استقلال جامه عمل بپوشاند.

‌۴: تنها چالش ساپینتو و شاگردانش در روزهای باقی‌مانده تا شروع جام حذفی مسائل داوری است که باشگاه استقلال نیز در روزهای گذشته بارها به آن اشاره داشته است. اگر اوضاع داوری‌ها به همین منوال باشد وبه سادگی از کنار خطاهای به سود استقلال عبور شود، استقلال در جام حذفی نیز به اهدافش نخواهد رسید و ساپینتو با شکستی بزرگ ایران را به مقصد پرتغال ترک خواهد کرد اما چنان‌چه داوران بتوانند با آمادگی ذهنی کافی گام به رقابت‌های حذفی بگذارند و دیگر اشتباهات مکرر آن‌ها تکرار نشود، می‌شود به قهرمانی این تیم در جام حذفی نیز امید داشت.

به هرحال استراتژی این روزهای ریکاردو ساپینتو مورد تأیید است. واقع‌بینانه دیگر استقلال در لیگ برتر به دستاوردی نخواهد رسید و شاید تنها یک پله در جدول ارتقا پیدا کند که آن هم بعید است. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای فتح جام حذفی می‌تواند تصمیم عاقلانه‌ای باشد که سرمربی استقلال هم از آن غافل نیست و تحرکاتش بعد از بازی با صنعت نفت آبادان نشان می‌دهد کاملا در این مسیر قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها