أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۸۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزارت منابع آبی عراق از توافقاتی خبر داد که با ایران و ترکیه در زمینه برگزاری نشست فنی تخصصی قریب الوقوع برای بررسی پرونده آب حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، وزارت منابع آبی عراق از توافق با ترکیه و ایران برای برگزاری نشست فنی تخصصی در آینده نزدیک برای بررسی پرونده آب خبر داد.

« رائد الجشعمی»، معاون وزیر منابع آبی عراق گفت که مذاکرات سازنده ای با هیئت ایرانی در حاشیه کنفرانس آب بغداد داشتیم که در آن اختلافات را بررسی کردیم و شاهد تعامل با مطالبات عراق بودیم.

وی افزود که هیئت فنی بلندپایه ترکیه نیز در این کنفرانس شرکت کرد و در بازدید از فرات، از آثار کم آبی و نیاز عراق به آب مطلع شد.

الجشعمی اشاره کرد که ترکیه و ایران، تعامل خود با حجم چالشی که عراق با آن مواجه است را ابراز داشتند.

معاون وزیر منابع آبی عراق گفت که دیدارهای فنی با هیئت های دو کشور شرایط را برای توافق بر سر برگزاری نشست فنی تخصصی در آینده نزدیک برای بررسی پرونده آب فراهم کرد.

ازسرگیری فعالیت کمیته مشترک آب ایران و عراق

وی اشاره کرد که عراق به کشورهای پایین دست، لزوم توافق دائم و رفع اختلافات با توجه به اینکه وضعیت آبی تغییر کرده را ابلاغ کرده است.

تاکید «السودانی» بر توسعه پایدار منطقه

«محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق  میزبان «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بود.

 دو طرف همکاری بین عراق و سازمان ملل در برنامه‌های مختلف و راه‌های گسترش و آماده سازی شرایط موفقیت آن را بررسی کردند.

السودانی بیان کرد که دولت از ابتدای فعالیتش اصرار به حل بحران‌ها و مشکلاتی که با سازمان‌های بین المللی همکاری می‌کند، نشان داده است و گام بلندی در مسیر حل اکثر مشکلات برداشته از آنجا که اولویت هایی در برنامه دولت قرار داده است.

نخست وزیر عراق به استقبال و پشتیبانی عراق از همه تلاش‌های بین المللی و سازمان ملل برای تثبیت امنیت و ثبات و آماده سازی شرایط برای توسعه پایدار در منطقه اشاره کرد.

از طرفی دیگر پلاسخارت بر حمایت هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق از تلاش‌ها و برنامه‌های دولتی با هدف بررسی و مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی و تقویت صلح جامعه از طریق راه حل‌های ریشه‌ای و بلند مدت تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها