أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۸۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظاهرا بن گویر با رفتارهای افراطی خود صرفا باعث بروز مشکلات و ناامنی‌های داخلی برای رژیم صهیونیستی نمی‌شود، بلکه دامنه رفتارهایش مشکلات خارجی را هم برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده و باعث بروز بحران با اروپا هم شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، رسانه‌های عبری زبان در حال انتشار و باز نشر، اعلام لغو یک مراسم دیپلماتیک به میزبان اتحادیه اروپا به دلیل اعلام مشارکت بن گویر در آن هستند.

به گزارش این رسانه‌ها، هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در رژیم صهیونیستی قرار بود فردا مراسمی را به مناسبت روز اروپا برگزار کند، اما بعد از آن که مطلع شد ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مصرانه به دنبال مشارکت در این مراسم است، ترجیح داد آن را به طور کامل لغو کند.

هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در رژیم صهیونیستی اعلام کرد، قصد داشت روز 9 مه (سه شنبه) مراسمی را همچون سال‌های گذشته برگزار کند، اما متاسفانه به دلیل آنکه نمی‌خواهیم به تریبونی برای شخصیتی که با وی تضاد دیدگاه داشته و رفتارهایش را متضاد با ارزش‌های اتحادیه اروپا، باشیم، این مراسم را لغو می‌کنیم.

یک منبع دیپلماتیک اروپایی هم به رسانه‌های عبری زبان خبر داد، تصمیم لغو این مراسم با شبه اجماعی به تصویب رسید و تنها دو کشور لهستان و مجارستان که رویکرد حمایتی از اسرائیل دارند، با لغو این مراسم مخالفت کردند.

برخی از تحلیل‌گران صهیونیست هم العام کردند، دیپلمات‌های اروپایی از دسامبر گذشته موفق شدند با لطایف الحیلی از حضور در نشست‌ها و مراسم‌‌هایی که بن گویر وزیر امنیت داخلی یا بتسلئیل سموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در آن شرکت می‌کنند، طفره بروند.

روزنامه هاارتص که گزارش مفصلی در این رابطه منتشر کرد، خبر داد، این تصمیم در نشست صبح امروز دوشنبه سفرای اروپایی در رژیم صهیونیستی گرفته شد و در جریان آن پیشنهادی نیز مطرح گردید که مراسم مذکور برای چند روز به تعویق بیافتد تا کابینه نتانیاهو فرصت معرفی نماینده دیگری جز بن گویر را برای این مراسم معرفی کند، اما بدلیل نگرانی از پافشاری بر حضور بن گویر این پیشنهاد هم رد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که برخی مسئولان صهیونیستی امروز دوشنبه به روزنامه عبری زبان « معاریو» خبر دادند که ارتباط میان « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر » وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل به طور کامل قطع شده است.

این مسئولان تاکید کردند: سخت است که بدانیم این اختلافات ما را به کجا خواهد کشاند. ارتباط میان نتانیاهو و بن گویر قطع شده است. ما امیدواریم آن‌ها تا قبل از تشکیل جلسه در کنست در روز چهارشنبه با یکدیگر ملاقات کنند و یا حداقل صحبتی کوتاه داشته باشند تا راهی برای خروج از این بن‌بست بیابند.

روزنامه صهیونیستی معاریو رای ندادن ایتامار بن گویر در کنست اسرائیل و عدم حضور وی در رای گیری در مجمع عمومی کنست و جلسات کمیته‌های کنست را دلیل تعمیق اختلافات وی با بنیامین نتانیاهو دانست.

* روزپلاس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها