أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۹۵۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بین سه تا پنج هزار معترض فرانسوی در حین بازدید رئیس‌جمهور کشورشان از شهر لیون، علیه سیاست‌های وی تظاهرات کردند که به خشونت کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، تظاهرات علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سراسر شهرهای این کشور ادامه دارد که اکثر این اعتراضات با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده می‌شود.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، بین سه الی پنج هزار معترض فرانسوی در حین بازدید ماکرون از شهر لیون در خیابان‌های شهر تظاهرات کردند که در نهایت به خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فرانسه با حمله به تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور برای متفرق‌ کردن آن‌ها استفاده کرد.

معترضان ماههاست که خواهان لغو جدیدترین اصلاحات دولت ماکرون برای بازنشستگی هستند اما با این‌حال شورای قانون اساسی فرانسه درخواست همه‌پرسی بر سر اصلاحات بازنشستگی را رد کرده است.

 

Play
00:00
00:00
Mute
Settings
PIPEnter fullscreenDownload
 

یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند. مقایسه این نظرسنجی با نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ماکرون دو درصد دیگر کاهش یافته است.

تنها ۳۶ درصد فرانسوی گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد. در این نظرسنجی همچنین ۶۳ درصد از اعتراضات بیشتر علیه اصلاحات بازنشستگی حمایت کردند. ۴۵ درصد جمعیت فرانسه از فعالیت‌های دولت خشمگین بودند و ۳۸ درصد ابراز نگرانی کردند

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها