أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۴۹۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از مبدا ۲۱ استان انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نزدیک شدن به ایام آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ برنامه‌های این شرکت را برای برگزاری حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: عملیات حج نیازمند عزم ملی و حمایت همه نهادهای دست‌اندرکار است.

قربانعلی در تشریح این اقدامات گفت: به دستور رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی حج و ابلاغ به وزیر راه و شهرسازی، عملیات انتقال ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از حیث اهمیت، نسبت به سال گذشته، ویژگی دو برابری تعداد زوار را داراست و از مبدا ۲۱ استان این عملیات انجام خواهد شد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیش‌نیازهای انجام این عملیات بزرگ در «هما» اظهار داشت: با تأکید و دستور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، جلسات متعددی جهت هماهنگی با استانداری‌ها و شورای حج استان‌ها برگزار شده و در هفته‌های آینده نیز در دست برگزاری است و انتظار می‌رود همانند عملیات اربعین که خط مقدم و جدی همه دستگاه‌های دولتی بوده و ستاد اجرایی اربعین برای تسهیل در روند خدمت‌رسانی همه ساله شکل می‌گیرد، عملیات بزرگ حج نیز به عنوان عملیات ملی، مورد توجه همه استان‌ها باشد و حمایت‌های حاکمیتی و پشتیبانی، جهت فراهم نمودن مقدمات انجام این عملیات بزرگ در فرودگاه‌های کشور، صورت پذیرد.

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از استانداری‌های آذربایجان غربی، زنجان، خراسان رضوی و مدیر عامل منطقه آزاد قشم، تشریح کرد: در این راستا همه استانداری‌های مرتبط با عملیات حج، حمایت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این عملیات اعلام کرده‌اند.

قربانعلی با اشاره به اعزام زائران استان همدان و استان‌های همجوار از فرودگاه همدان خاطر نشان کرد: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا شروع پروازهای رفت حجاج، علی‌رغم پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده و بازدید میدانی از فرودگاه همدان و تأکید نماینده محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و استانداری همدان، جهت تأمین زیرساخت‌های مناسب برای اعزام حدود ۴۰۰۰ زائر این استان و استان‌های همجوار، هنوز پاسخگویی مناسب از سوی این استان، دریافت نشده و اگر در مدت زمان اندک باقیمانده، اقدام مؤثری صورت نگیرد، ما از این مبدأ برای اعزام زائران، دچار مشکل خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به حمایت بیشتر استان‌هایی که "هما" در آن، ایستگاه پروازی ندارد، گفت: در این استان‌ها باید حمایت‌های بیشتری از سوی استانداری‌ها و نهادهای ذیربط جهت مقدمات خدمات فرودگاهی، اسکان و استقرار کروی پرواز و کارکنان زمینی، کیترینگ و سایر نیازهای عملیات پروازی با هواپیماهای پهن‌پیکر، صورت پذیرد.

قربانعلی در پایان، خواستار همکاری همه ارگان‌ها در استان‌های دارای پذیرش حجاج، اعم از استانداری‌ها، ارگان‌های مستقر در فرودگاه‌ها، فرماندهی پلیس و فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی شد تا حج امسال نیز همانند سال‌های گذشته با موفقیت و همراه با آرامش زائران خانه خدا برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها