أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۰۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شرکت توییتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، دسترسی به برخی از محتواها را در این شبکه اجتماعی برای کاربران ترکیه محدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از راشاتودی، شرکت توئیتر اعلام کرد که در واکنش به «روند حقوقی» و در راستای حصول اطمینان از «در دسترس ماندن این شبکه برای مردم ترکیه»، دسترسی کاربران به برخی از محتواها را در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور محدود کرده است.

شرکت توییتر در بیانیه‌ای بدون شفاف‌سازی درباره اینکه کدام حساب‌های کاربری تحت تاثیر این محدودیت قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که درباره این اقدام به «صاحبان این حساب‌های کاربری» اطلاع‌رسانی کرده است.

بسیاری از کاربران از جمله متیو ایگلسیاس، خبرنگار آمریکایی نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند. ایگلسیاس در توییتی مدعی شد: دولت ترکیه از توییتر خواسته تا حقوق رقبایش را درست قبل از انتخابات سانسور کند و (ایلان) ماسک هم تبعیت کرده است.

ماسک، مالک توییتر نیز بلافاصله در توییتی با توجیه این تصمیم خطاب به ایگلسیاس نوشت: عقلت را از دست داده‌ای، ایگلسیاس؟ انتخابی که داشتیم این بود که یا توییتر را کاملاً از دسترس خارج یا دسترسی به برخی توییت‌ها را محدود کنیم. کدام‌یک را ترجیح می‌دهی؟

وی در توییت دیگری نوشت: همه شرکت‌های اینترنتی چنین روالی دارند و کاری که ما کردیم این بود که خلاف سایر شرکت‌ها، به وضوح اعلام کردیم که چنین اتفاقی می‌افتد.

ماسک در توییت دیگری نیز اضافه کرد که متعهد شد تا «هرچه دولت ترکیه برای ما ارسال کند را منتشر کنیم.»

مردم ترکیه امروز (یکشنبه) به منظور انتخاب رئیس جمهور و ۶۰۰ عضو پارلمان این کشور، پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند. پیش‌تر چندین و چند نظرسنجی، رقابتی نزدیک بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی و کمال قلیچدار اوغلو، رقیب اصلی وی را پیش‌بینی کرده بودند.

آنکارا هرازگاه و پس از وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله حملات تروریستی یا بلایای طبیعی، با اشاره به ضرورت جلوگیری از وحشت و انتشار اخبار کذب، دسترسی به فضای مجازی را محدود می‌کند. وزارت ارتباطات این کشور مارس ۲۰۱۴ با اشاره به عدم موفقیت در حذف محتواهای «مضر» دسترسی به توییتر را به طور کلی قطع کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها