يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۱۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حمله افراد مسلح به یک کاروان آمریکایی در جنوب‌شرق نیجریه به کشته‌شدن ۴ نفر از جمله دو کارمند کنسولگری آمریکا در نیجریه منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، افراد مسلح عصر دیروز به کاروان آمریکایی که با اسکورت پلیس همراه بود، حمله کردند که بر اثر آن دو کارمند محلی کنسولگری آمریکا در نیجریه و دو پلیس این کشور جان خود را از دست دادند.

سخنگوی پلیس نیجریه با بیان اینکه حمله به کاروان آمریکایی در منطقه «اوگبارو» واقع در شرق نیجریه انجام شد، اظهار داشت: در این حمله هیچ یک از اتباع آمریکایی کشته نشدند اما افراد مسلح موفق شدند راننده و یک پلیس را به‌گروگان بگیرند.

به‌گفته وی، پلیس و نیروهای امنیتی عملیات خود را برای دستگیری عاملان این حمله شروع کرده‌اند.

به‌نوشته روزنامه الرأی الیوم، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با تأیید حمله به کاروان این کشور در شرق نیجریه گفت: در این حمله هیچ یک از اتباع آمریکایی جان خود را از دست نداده‌اند.

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، کارکنان سفارت این کشور در نیجریه در تحقیقات مربوط به این حمله با مأموران سرویس‌های امنیتی نیجریه همکاری خواهند داشت.

وی گفت: حفظ جان پرسنل همیشه بالاترین اولویت ماست و هنگام سازماندهی سفرهای میدانی اقدامات احتیاطی شدیدی را انجام می‌دهیم.

جدایی‌طلبان نیجریه در شرق این کشور فعال هستند و طی سالیان گذشته حملاتی را علیه پلیس و مراکز دولتی در این منطقه انجام داده‌اند.

مقامات نیجریه این حملات را به «جنبش استقلال‌طلب مردم بومی بیافرا» نسبت می‌دهند. آنان این جنبش به‌همراه شاخه نظامی آن «شبکه امنیتی شرق» را یک گروه تروریستی می‌دانند.

جدایی‌طلبی یک موضوع بسیار حساس در نیجریه است به‌طوری که اعلام جمهوری مستقل بیافرا توسط افسران وابسته به جنبش استقلال در سال 1967 به جنگ داخلی سه‌ساله در نیجریه منجر شد. در این جنگ بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

رهبر جنبش استقلال‌طلب مردم بومی بیافرا پس از دستگیری در خارج به نیجریه منتقل شد و اکنون در زندان به‌سر می‌برد و قرار است به‌اتهام خیانت به کشور محاکمه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها