يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۴۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
استقلال در حالی در این فصل به رتبه سومی لیگ برتر رسید که فصل گذشته با فرهاد مجیدی بدون باخت قهرمان لیگ شده بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، استقلال فصل بیستم لیگ برتر را با قهرمانی پشت سر گذاشت. این قهرمانی بدون باخت و با رکورد شکنی شاگردان مجیدی همراه بود. اما وی مسیر جدایی و حضور در فوتبال امارات را پیش گرفت تا آبی پوشان در فصل بیست و یکم وضعیت متفاوتی تجربه کنند.

از آنجا که فرآیند انتخاب سرمربی استقلال طول کشید مدیران این تیم ترجیح دادند زمان را از دست ندهند و بعضی بازیکنان را برای تقویت تیم جذب کردند. همین موضوع پایه مشکلات بعدی برای استقلال شد و در مسیر ناکامی برای تکرار قهرمانی خودش را نشان داد. برای مثال آمانوف که در تیم مجیدی بازی‌ساز قابل احترامی تلقی می‌شد در سیستم ساپینتو جایی نداشت.

عدم شناخت ساپینتو

ریکاردو ساپینتو وقتی به ایران آمد وارث تیم قهرمانی شد که شناخت زیادی از آن نداشت. او تا بخواهد با لیگ ایران، مشکلات و مسائلش آشنا شود زمان زیادی برد. همین مساله باعث شد در هفته اول مقابل سپاهان کارش را با شکست آغاز کند.

محرومیت‌های مربی جنجالی

سرمربی پرتغالی به دلیل اخلاقش بارها از سوی داوران جریمه شد. هر چند در پرتغال هم سابقه چنین کارهایی داشت اما این موضوع برای مدعی عنوان قهرمانی فشار رسانه‌ای و روانی را افزایش داد و بخش زیادی از توان این تیم را برای کنترل حواشی گرفت.

تغییرات مدیریتی

استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر با سه مدیر مختلف کار کرد. هر کدام این‌ها تیم و سبک مدیریتی خاص خود را داشتند. طبیعتا این موضوع هم روی روند تیم ساپینتو بی تاثیر نبود. در حالی که فصل قبل ثبات بخش مدیریتی بیشترین کمک را به تیم مجیدی داشت اما در مقاطعی حتی شایعه برکناری ساپینتو یا تلاش برای برکناری وی به گوش می‌رسید.

بازنده بازی‌های بزرگ

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید شکست بخورد و در بازی‌های بزرگ اصلا نباید چنین اتفاقی بیفتد. این موضوع را مجیدی ثابت کرد اما ساپینتو با وجود تلاش زیاد، بازنده بازی‌های بزرگ بود. سپاهان (رفت و برگشت)، پرسپولیس، تراکتور و تساوی‌های عجیب مقابل صنعت نفت و نساجی که دست کمی از باخت نداشتند؛ این موضوع هم عاملی شد تا جام از آبی‌ها دور و دورتر شود.

افت بازیکنان بزرگ بعد از اعلام لیست مسافران جام جهانی

در سال جام جهانی بازگشت لژیونرها به داخل کشور با انگیزه رسیدن به لیست تیم ملی موضوع عجیبی نیست اما لیست کی‌روش برای بعضی بازیکنان بزرگ استقلال جایی نداشت؛ محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی مهدی‌پور و جعفر سلمانی از جمله این بازیکنان بودند. به اعتقاد ساپینتو بعضی بازیکنانش بعد جام جهانی از نظر روحی کمی افت کردند.

انتظاراتی که برآورده نشد

عملکرد بعضی از بازیکنان استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر بسیار کمتر از انتظارات بود. سجاد شهباززاده و سیاوش یزدانی از جمله این نفرات بودند. شهباززاده با چالش گلزنی روبرو شد و یزدانی ناچار به ترک تیم شد. مهاجم آبی‌پوشان با وجود عملکرد خوبی که در سپاهان داشت در استقلال ناچار شد حضورش در لیست مازاد را تکذیب کند. او عملا ذخیره مطهری، محبی، بابایی و رمضانی شد.

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال درباره کسب عنوان سومی این تیم در لیگ برتر اظهار کرد: ابتدای فصل، تیم خوب بازی نمی‌کرد و خوب نتیجه نمی‌گرفت. همه ناراحت بودند و این طبیعی است. همان موقع هم گفتم که باید به مربی خارجی زمان داد. همانطور که به استراماچونی زمان دادند تا تیمش را پیدا کند. ساپینتو خودش بازیکنان را انتخاب نکرده بود و طبیعتا شناخت نداشت. ساپینتو توانست اختلاف ۸ امتیازی را با صدر جدول جبران کند اما در ادامه مقابل پرسپولیس بدشانس بود و همین باعث شد از صدر جدول دور شود. به اعتقاد من قرارداد ساپینتو را باید هرچه زودتر تمدید کنند تا وی بتواند برنامه هایش را برای فصل آینده پیگیری کند. پیش‌بینی‌ام این است که ساپینتو فصل آینده با استقلال مدعی قهرمانی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها