أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۳۸۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
آمریکا نمی تواند دولت‌های مستقل را تحمل کند. او خواهان تسلط بر تمام جهان است. این کشور نیاز دارد که تمام ملت‌ها و کشورها، مشتری او باشند...این بخشی از نظرات استفان لندمن درباره تحولات سوریه است.
برهان، متولد 1943م. بوستون، ماساچوست آمریکاست. وی مدرک لیسانس خود را در سال 1956م. از دانشگاه «هاروارد» دریافت کرد. او پس از 2 سال خدمت در ارتش آمریکا با مدرک (MBA) از دانشکده‌ی «وارتون» دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد. پس از 7 سال، به عنوان یک تحلیل‌گر تحقیقات بازاریابی در سال 1967م. به گروه تجارت خانوادگی «لندمن» پیوست و تا زمان بازنشستگی در سال 1999م. به فعالیت در این مجموعه اشتغال داشت.

لندمن در سال 2005م. برای حمایت از علل ترقی سازمان‌ها، شروع به نوشتن در طیف گسترده‌ای از مطالب کرد. موضوعات مقاله‌های او به شکل منظم در مورد جنگ و صلح، تساوی حقوق اجتماعی و سیاسی و عدالت برای مردم درد کشیده در تمام جهان به ویژه قربانیان جنگ‌های آمریکا، مردم فلسطین اشغالی و هائیتی است. در اوایل سال 2007م. او اجرای برنامه‌ای رادیویی را آغاز کرد. او هم اکنون مجری یک برنامه‌ی رادیویی در رابطه با موضوعات حیاتی جهان است که هفته‌ای سه بار پخش می‌شود. انتشار مقاله‌ای به قلم وی در رسانه‌های بین المللی با عنوان  « Media Scoundrels Promote war on Syria » (رسانه هایی که در سوریه جنگ به پا می کند)ما را بر آن داشت تا در خصوص سیاست‌های غرب در مواجهه با حکومت «بشار اسد» مصاحبه‌ای کوتاه با او داشته باشیم که از نظرتان می‌گذرد.

آقای لندمن، در یکی از مقالات شما خواندیم که غرب خواستار سرنگونی بشار اسد به هر دلیلی است ولو جنگ. فکر می‌کنید دلیل آن‌ها از این کار چیست؟

برای این که آمریکا نمی‌تواند دولت‌های مستقل را تحمل کند. این کشور خواهان تسلط بر تمام جهان است. این کشور نیاز دارد که تمام ملت‌ها و کشورها، مشتری او باشند. کشور سوریه به این دلیل، هدف مخالفت‌های آمریکا واقع شده است که رویکردش در این دهه و حتی خیلی قبل‌تر، تغییر کرده بود. کشورهای دیگری نیز بودند که چنین ویژگی داشتند.

برخی معتقدند وقتی اراده‌ی جهانی معطوف به سرنگونی یک رژیم شد، کار آن رژیم دیر یا زود تمام است. تا چه حد این تحلیل درست است؟

همیشه این طور نیست. آن‌ها نمی‌توانند همیشه با جنگ به اهداف خود برسند. با جنگ کشورها نابود می‌شوند. به وضعیت لیبی، عراق و افغانستان نگاه کنید.

به نظر شما چرا اسد تا کنون سقوط نکرده است؟ آیا در آینده سقوط خواهد کرد؟

به نظر بنده نظام بشار اسد سقوط نمی‌کند. برای این که بشار اسد از حمایت‌های گسترده‌ی مردمی برخوردار است و مردم سوریه از استعمار طلبی‌های آمریکا متنفر هستند.

در صورت سقوط کردن یا نکردن اسد چه اتفاقی در منطقه خواهد افتاد؟ (اثرات سقوط کردن و نکردن اسد بر منطقه)

اگر حکومت فعلی سوریه سقوط کند، این کشور به سرنوشتی دچار خواهد شد که اکنون لیبی به آن دچار شده است. سوریه با سقوط اسد به وضعیت وخیمی دچار خواهد شد. مردم فقیر می‌شوند و از سوی واشنگتن، اسراییل و دیگر استعمارگران غربی مورد سوء استفاده و استعمار قرار می‌گیرند.

به نظر شما چرا رفتار «بان کی مون» در مواجهه با حوادث سوریه بیش‌تر به نفع مخالفان است؟

برای این که «بان کی مون» هم همانند «کوفی عنان»، یک ابزار امپریالیستی در دست آمریکاست.

اجازه می‌خواهم سؤال آخر را راجع به بحرین بپرسم. در صورت پیروزی مردم بحرین چه اتفاقی در منطقه روی خواهد داد؟ وضعیت عربستان به چه سمتی پیش خواهد رفت؟

من معتقدم مردم بحرین در نهایت، این دیکتاتوری را سرنگون خواهند کرد. چه کسی می‌داند که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ عربستان نگران این است که بعد از آن، چه دولتی سر کار خواهد آمد. ما می‌توانیم امیدوار باشیم که این اتفاق به زودی بیفتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها