کد خبر: ۶۵۱۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۴ تير ۱۳۹۱
شاید بتوان این فاجعه فرهنگی و اجتماعی در امارات را بعنوان یکی از حداقل آثار سیاست های مسئولین این کشور کوچک و سرمایه دار عربی قلمداد کرد. فاجعه ای که کانون خانواده ها را ویران کرده و زنان این کشور را به سوی اختیار تن فروشی و یا تنهایی و مجردی دنیوی کشانده است.
چندی پیش رسانه های عربی طی گزارشاتی از سیاست عجیب آزادی روسپی گری در امارات انتقاد کردند و نوشتند در حالیکه مسئولان اماراتی هرگونه تحرک فعالان اجتماعی و حقوقی را به شدت سرکوب کرده، و حتی فعالان را به لغو تابعیت تهدید می کنند، تبلیغات برای دعوت به روسپی گری در این کشور، جایگاه خاصی را پیدا کرده است و سیاست دولت این کشور بر این است تا از این موضوع برای جذب توریست و کسب در آمد کمال سوء استفاده را بنماید.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، امارات متحد عربی با عمر کوتاه خود توانسته به یکی از توریست پذیرترین کشورهای منطقه تبدیل شود و برخی افکار عمومی را به خود جلب نماید و سالانه میزبان جمع زیادی از مسافران خارجی در آن کشور باشد.


این کشور آنچنان در زیباسازی شهری و جذب توریست خود را موفق نشان داده و بر اساس همین موضوع تبلیغات گسترده ای براه انداخته است که شاید کمتر جوانی در کشورهای منطقه بتوان یافت که آرزوی سفر به این کشور را حتی برای رفع کنجکاوی در ذهن نپروراند.


کارشناسان دو دلیل عمده را برای موفقیت مقطعی این کشور حاشیه خلیج فارس عنوان می کنند.

1 - استفاده نامعقول از منابع طبیعی
2- ترویج سبک غربی در جامعه

امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است. مساحت این کشور ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع است که در رده ۱۱۵ دنیا از نظر پهناوری قرار می‌گیرد. فقط ۱۹ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و ۲۳ درصد از اعراب دیگر کشورها و ایرانیان و حدود ۵۰ درصد از اهالی جنوب آسیا هستند. جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۵٫۳۱۴٫۳۱۷ نفر برآورد شده‌ و رشد جمعیت آن ۳٫۰۵ درصد است و با بیش از ۱۶ مهاجر در سال به ازای هر هزار نفر جمعیت پنجمین کشور مهاجرپذیر دنیاست. صادرات نفت خام این کشور در سال ۲۰۰۹ حدود ۲٫۳۹۵ میلیون بشکه در روز بوده که امارات را چهارمین صادرکننده نفت دنیا می‌سازد.

حال بدیهی است که کشوری با چنین مساحت کم و جمعیت اندک و در مقابل حجم انبوه صادرات نفت خواهد توانست بدون حمایت از تولید ملی خود، تا مدتی از مدرنترین و شیک ترین تولیدات غربی استفاده نماید و به یکی از اصلی ترین کشورهای مصرف گرای محبوب و مورد حمایت غرب تبدیل شود اما آیا دوران مصرف گرایی این کشور و دوام بر اساس منابع نفتی استمرار خواهد داشت؟!


 نکته دیگر اینکه اماراتی ها از تفکر غرب زدگی و خودباختگی برخی مردم منطقه سوء استفاده کرده و  کشورشان را به سبک و سیاق غرب تزئین کرده و درهای کشورشان را بروی همه باز کرده اند و دولتمردهای این کشور سعی کردند با ترویج روسپی گری در این کشور زمینه جذب برخی سرمایه داران و جداشدگان از فرهنگ اصیل اسلامی و انسانی را فراهم نمایند به گونه ای که سایت "الوطن" چندی پیش در اینباره نوشت: هر انسانی با مواجه شدن با چنین تبلیغاتی، این سئوال در ذهنش ایجاد می شود که چگونه در یک کشور اسلامی، روسپی گری آزاد است. و بعنوان مثال یک آمریکایی که با این تبلیغات روبرو می شود، می پرسد آیا این عمل در اسلام آزاد است، چه پاسخی می توان به او داد؟

الوطن ادامه داد: طبیعتا آنچه که در دبی آزاد است، تا این حد در کشورهای دیگر عربی آزاد نیست. البته نه به این معنا که در کشورهای عربی دیگر فحشا وجود ندارد، بلکه این امر در کشورهای عربی دیگر به اندازه دبی علنی و گسترده نیست.


این سایت همچنین نوشت: مسأله تأسف بار آن است که مسئولان اماراتی، فعالان حقوقی را که خواستار آزادی و تغییر در این کشور هستند به زندان می اندازند و تابعیت آنها را لغو می کنند،  ولی در عین حال به روسپی ها مجوز اقامت داده و حتی گاهی امنیت آنها تأمین می کنند تا "دبی" نمادی از شرق برای غربی ها باشد.

حال گزارشات حاکی است که افزایش بی سابقه زنان مجرد در امارات متحده عربی به نگرانی عمده مقامات این کشور تبدیل شده است.

 در امارات اگر یک زن به سن 30 سالگی برسد و ازدواج نکرده باشد، بر اساس معیارهای اجتماعی این کشور فرصت را از دست داده و دیگر جوان محسوب نمی شود.

 در حال حاضر میزان زنان مجرد اماراتی به بی سابقه ترین حد خود رسیده و بیش از 60 درصد از زنان بالای 30 سال مجرد هستند که این موضع باعث نگرانی مقامات اماراتی شده است.

این موضوع در امارات به قدری حساس شده که علاوه بر گفتگوهای داغ اجتماعی و اینترنتی، شورای ملی فدرال این کشور هفته ها است در حال بررسی این موضوع و یافتن راه حل برای خروج از این بحران می باشد.

در حال حاضر بیش از 175 هزار زن اماراتی بالای 30 سال مجرد هستند که کارشناسان معتقدند عواقب جمعیتی آن برای آینده امارات دردسر ساز خواهد بود.

بنابر برخی آمار ارائه شده از میان جمعیت فعلی امارات تنها 950 هزار نفر آنها شهروند اماراتی هستند و جوانان اماراتی بیشتر تمایل پیدا کرده اند با خارجی ها ازدواج کنند و عده ای نیز با ترویج فرهنگ روسپی گری ضرورتی برای ازدواج خود نمی بینند.

بر اساس آمار دست کم 20 درصد از جوانان اماراتی با زنان خارجی ازدواج کرده اند که این آمار در حال افزایش است.

شاید بتوان این فاجعه فرهنگی و اجتماعی در امارات را بعنوان یکی از حداقل آثار سیاست های مسئولین این کشور کوچک و سرمایه دار عربی قلمداد کرد. فاجعه ای که کانون خانواده ها را ویران کرده و زنان این کشور را به سوی اختیار تن فروشی و یا تنهایی و مجردی دنیوی کشانده است.

گفتنی است؛ چندی پیش مدونا خواننده زن آمریکایی که پس از سفر به اراضی اشغالی برنامه های خود را در امارات ادامه دادکه در نخستین اجرا هوادارانش را "فرزندان فاحشه" خواند.



"مدونا" خواننده زن آمریکایی در نخستین اجرای خود در جزیره "یاس" در سواحل "ابوظبی" تصاویری بسیار بزرگ از صلیب را به نمایش گذاشت و شرکت کنندگان اماراتی را در این کنسرت "فرزندان فاحشه" خواند.

این خواننده آمریکایی همچنین تلاش کرد در طول برنامه های خود به صورت افراطی در برابر مخاطبانش از نماد صلیب، کلمات توهین آمیز و رکیک و حتی جنسی استفاده کند.


این کنسرت با حضور بازیگرانی با لباس راهبان مسیحی به رنگ قرمز آغاز شد که همزمان پشت سرآنها صلیبی بسیار بزرگ به نمایش درآمد.

همه این اتفاقات در حالی در امارات صورت می گیرد که مسئولین آن در قبال این برنامه ها و اسیب ها سکوت معناداری را در پیش گرفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها