أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۸۶۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
شفارود بلندترین سد ایران با ارتفاع 137 متر در گیلان احداث می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گيلان ، سد شفارود یکی از سه پروژه سدسازی در گیلان است که با احداث آن آب مورد نیاز  شهرهای رضوانشهر، پره‌سر و صنایع چوب و کاغذ و 11هزار هکتار از مزارع منطقه تامین می شود.

سیف‌الله آقابیگی با بیان اینکه سد شفارود از نوع بتنی غلطکی است، افزود: این سدسالانه 155 میلیون متر مکعب آب با کیفیت مناسب را برای منطقه تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2990 میلیارد ریال هزینه ساخت این سد از محل 15 درصد سهم دولت 85  درصد آن از محل فاینانس خارجی تامین می شود تصریح کرد: در صورت اختصاص به موقع منابع مالی از سوی کشورهای طرف قرارداد سد شفارود در مدت 48 ماه به بهره برداری می رسد.

هفت کشور برای تامین و ساخت تجهیزات، امکانات، ماشین‌آلات، نیروگاه و قطعات این سد که بر روی رودخانه شفارود شهرستان رضوانشهر ساخته می شود مشارکت خواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها