يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۸۹۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
برخلاف اتاق‌های‌ فکر در آمریکا، موسسه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برای تشدید فشار بر ایران خود مستقیما وارد عمل می‌شود تا با تاثیرگذاری بر افکار عمومی، موجب قطع همکاری اقتصادی شرکت‌های بزرگ تجاری با ایران شود.
فارس، اتاق‌های فکر یکی از سه ضلع سیستم تصمیم‌گیری در آمریکا به شمار می‌آیند که با انجام پژوهش‌ و ارائه پیشنهادات در خصوص مسائل مهم، نخست به طرح آن در رسانه‌ها می‌پردازند و سپس برای جلب نظر کنگره، به دولت یاری می‌رسانند. اما بر خلاف این دست از موسسات،‌ سازمان‌هایی هستند که کار آنها متوقف کردن فعالیت تجاری و مالی شرکت‌های بزرگ تجاری آنهم از طریق تاثیرگذاری بر افکار عمومی است.
در واقع،‌ آنها به منظور نیل به هدف خود برای قطع حمایت‌ها و همکاری‌های مالی و تجاری موسسات و شرکت‌های بزرگ با ایران،‌ روش تبلیغاتی را در پیش می‌گیرند تا از طریق فشار افکار عمومی، آنها را به قطع رابطه با ایران وادار کنند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به موسسه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (United Against Nuclear Iran) نام برد که یک نهاد بین‌المللی وابسته به تشکیلات صهیونیستی است. از جمله مهمترین اعضاء این گروه می‌توان به مارک والاس،‌ نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، دنیس راس،‌ مشاور سابق اوباما و‌ گری سامور، کارشناس مسائل ایران اشاره کرد.



این موسسه بر این مبنا شکل گرفته که از یک طرف، ایران را به عنوان تهدید هسته‌ای جهانی به افکار عمومی جهانیان معرفی کند و از سوی دیگر، تلاش می‌کند با فشار بر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی که با ایران رابطه اقتصادی دارند، آنها را وادار به تحریم اقتصادی ایران کند.

این تشکیلات صهیونیستی که درصدد است به هر نحوی مانع هسته‌ای شدن ایران شود، با طرح اتهامات بی‌پایه و اساس و بعضا اقدامات ایذایی در سطح جهان علیه ایران، می‌کوشد شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کند چراکه موسسان و رهبران این موسسه بر این باورند، تحریم‌های بین‌المللی باید بخش لاینفک روند مذاکرات بین‌المللی با تهران باشد.

اما ویژگی بارز این موسسه صهیونیستی استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی برای اعمال فشار به گروه‌‌های هدف است. نمونه بارز این اقدامات در آستانه سفر سال گذشته محمود احمدی‌نژاد به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بروز کرد.

از بیلبوردهای سیار تا اجاره اتاق جنگ در هتل

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» بیلبوردهای سیاری را همزمان با سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، برای ایجاد فضای ضد ایرانی و ایران ستیزی در سطح شهر به راه انداخته بود. روی این بیلبوردها نوشته شده بود: «در حالی که پس از 10 سال هنوز حادثه 11 سپتامبر را فراموش نکرده‌ایم، شریک غیرفعال القاعده به نیویورک می‌آید.»



این بیلبورد روی یک کامیون نصب شده و در منطقه منهتن نیویورک به مدت یک هفته از خیابان چهل و دوم تا پنجاهم در نزدیکی سازمان ملل به حرکت در آمد و در برهه‌ای نیز مقابل دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و همچنین هتل محل اقامت احمدی‌نژاد متوقف شد.

جالب اینکه این بیلبورد سیار، بر ادعای همکاری و شراکت ایران با القاعده آنهم با استناد به گزارش منتشر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید داشت. این در حالی است که آمریکا خود موسس گروه تروریستی القاعده بود. در واقع،‌ ایالات متحده با ایجاد گروه‌های افراطی تروریستی در زیر پوسته اعتقادات پوشالی و به ظاهر دینی و با توسل به ترور و تخریب، توطئه‌های خود برای تسلط بر منطقه را دنبال می‌‌کند.

حضور ارتش سرخ شوروی در افغانستان در اواخر دهه هفتاد را شاید بتوان اولین انگیزه‌ای دانست که باعث تشکیل القاعده شد. آمریکا که نمی‌خواست به صورت مستقیم با اتحادیه جماهیر شوروی در افغانستان وارد درگیری شود، سعی کرد با فریب تعدادی از افراطیون و سلفی‌ها در کشورهای اسلامی و تحریک احساسات اسلامی آنان، گروهی منحرف را تشکیل دهد که در زیر پوسته اعتقادات به ظاهر دینی خود، منافع آمریکا را به صورت دقیق و سریع برآورده کنند.

به‌رغم محرز بودن این واقعیت، وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر با انتشار گزارشی، ایران را متحد القاعده معرفی کرده و مدعی شده، تهران به القاعده اجازه داده تا از ایران برای کارهایی نظیر انتقال پول، سلاح و جنگجو به پایگاه‌هایی در پاکستان و افغانستان استفاده کند! 



علاوه بر این، موسسه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، بیلبوردهایی را در قطع کوچکتر اطراف محل اقامت احمدی‌نژاد در نیویورک مستقر کرد که دوچرخه‌سواران تی-شرت‌های این سازمان را پوشیده و نمونه کوچک همان بیلبورد را با خود حمل می‌کردند.

در آن برهه، این گروه اتاقی در هتل وارویک، محل اقامت احمدی‌نژاد و هیات همراه اجاره کردند تا بتوانند دست به طراحی و مدیریت بهتر اعتراضات بزنند.


شرکت‌های کشتیرانی؛ هدف بعدی تشکل صهیونیستی

این تشکیلات صهیونیستی چند سال پیش نیز با نصب پلاکاردهایی در شهر «بالتیمور» ایالت مریلند و همچنین شهر «نورفولک» ایالت ویرجینیای آمریکا از شرکت کشتی‌رانی «مائرسک» خواست تا فعالیت‌های تجاری خود در ایران را متوقف سازد.

در پلاکاردها نصب شده در بالتیمور نوشته شده «یک شرکت حمل و نقل در این بندر به دلیل تجارت در ایران جریمه شد، شما می‌توانید به آنها بگویید که متوقف شوند.»



بر پلاکارد نصب شده در نورفولک نیز این عبارت دیده ‌شده: «مائرسک به خاطر تجارت با ایران جریمه شد. به مائرسک بگویید یا از قوانین پیروی کند یا بیرون برود.»

شرکت مائرسک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل دریایی در جهان است که از سراسر بنادر دنیا کانتینر جابجا می‌کند و در ایران نیز به رغم فشارهای آمریکا حضور فعالی دارد.

جالب اینکه «مارک والاس»، رییس اتحاد علیه ایران هسته‌ای در توجیه این اقدام، منافع ملی آمریکا را بهانه قرار داده و گفته:‌ ‌»پول مالیات دهندگان آمریکایی نباید به شرکت‌هایی برود که با ایران تجارت می‌کنند. مائرسک طی 10 سال گذشته قراردادهایی به ارزش 4 میلیارد دلار با دولت امضا کرده و بیش از 90 درصد وجوه این قراردادها نیز از وزارت دفاع آمریکا تامین ‌شده است. این آزار دهنده است که مائرسک همچنان خواهان ادامه تجارت خود در ایران به قیمت از دست رفتن منافع امنیت ملی آمریکا باشد.»

اتحاد علیه ایران هسته‌ای که تمرکز خود را بر روی فشار به شرکت‌های بزرگ برای تحریم اقتصادی ایران قرار داده، سال گذشته نیز با نصب چند بیلبورد خواستار پایان تجارت شرکت کشتی‌رانی CMA CGM با ایران شد و ایران را متهم به استفاده از این کشتی‌ها برای حمل سلاح کرد.



این موسسه صهیونیستی همچنین از دادستان کل آمریکا در منطقه شرقی ویرجینا خواست تا در خصوص مراودات تجاری شرکت CMA CGM با ایران تحقیق کند. به این منظور نیز بیلبورد بزرگی را در نزدیکی مقرهای CMA CGM در نورفولک ایالت ویرجینیا و دفتر دادستان کل آمریکا در منطقه شرقی ویرجینیا قرار داد. بر روی این بیلبوردها نوشته شده: «CMA CGM در واقع تسلیحات ایران را که برای سازمان‌های تروریستی فرستاده می‌شود، حمل و نقل می‌کند. هم‌اکنون زمان انتخاب است.....  ما یا آنها؟»

آگهی علیه شرکت فیات به خاطر ایران

این سازمان سال گذشته نیز با پخش 700 هزار آگهی در سراسر نیویورک خواستار اقدام شرکت فیات برای تحریم ایران شد. در این آگهی‌ها از مردم خواسته شده تا اعتراض خود را نسبت به فعالیت‌های تجاری فیات در ایران نشان دهند.

مارک والاس، رییس این سازمان در این باره مدعی شده: «فعالیت‌های تجاری فیات در ایران قابل قبول نیست. از آنجا که ایران قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، شرکت فیات با انجام تجارت با ایران سبب ادامه حیات اقتصادی این کشور شده و باعث می‌شود که ایران بتواند به کارهای خطرناک خود ادامه دهد. فیات باید به جای فروش ماشین و کامیون هم اکنون از ایران خارج شده و نشان دهد که شرکت مسئولیت‌پذیری است».

وی در اظهاراتی قابل تامل به نقل از مجله وال استریت ژورنال مدعی شده‌: «کامیون‌های ایویکو نه تنها قرار است برای حمل موشک‌های ایران استفاده شوند، بلکه قرار است برای اجرای اعدام‌های عمومی وحشتناک نیز به کار گرفته شوند»!

 



این سازمان فشارهای مشابهی نیز بر پورشه، پژو و نیسان وارد کرده چراکه آنها مدعی هستند، شرکت‌های خودروسازی نه تنها باعث درآمدزایی ایران می‌شوند بلکه وسیله‌ای برای دستیبابی این کشور به محصولات و تکنولوژی خارجی به شمار می‌آیند.

از آخرین اقدامات موسسه اتحاد علیه ایران هسته‌ای می‌توان به درخواست آنها برای تحریم 10 بانک خصوصی ایران اشاره کرد. به دنبال تحریم‌های مالی و پولی و نفتی علیه ایران و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه سایر بانک‌های ایران، این تشکل صهیونیستی خواستار قطع سریع روابط «سوئیفت» ( نقل و انتقال سریع بین بانکی بین‌المللی ) با همه بانک‌های ایران شد.

اسامی این 10 بانک عبارتند از: بانک صنعت و معدن، بانک دی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک دو ملیتی ایران- ونزوئلا، بانک اسلامی همکاری‌های منطقه‌ای، بانک کار آفرین، بانک پارسیان، بانک سامان و بانک تات.

در واقع، این موسسه از انجمن تبادلات مالی بین بانکی جهانی (SWIFT) خواست تا هرچه سریع تر ارائه خدمات به کلیه بانک‌های ایران را تعطیل کند و با مسدود کردن گریزگاه‌های بانکی اجازه ندهد تا ایران به تامین مالی برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۴
۰
باحاله اینا همه خوبه
خدا را تو را سپاس که دشمنان ما را از احمق ترین ها قرار دادی. شهید بهشتی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها