کد خبر: ۷۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
اسرائیلی‌ها شب گذشته در اعتراض به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، سیاست‌های ریاضت اقتصادی و افزایش مالیات در تل‌آویو تظاهرات کردند.

فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، به دنبال تصمیم هفته گذشته کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای کاهش بودجه و افزایش مالیات، هزاران نفر از معترضان عدالت اجتماعی شنبه شب در دو تظاهرات مجزا در تل‌آویو شرکت کردند.

تظاهرات بزرگتر در موزه‌ تل‌آویو برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان بنری‌های تحت عنوان «کافی است» در دست داشتند. سازمان دهندگان هدف از این تظاهرات را اعتراض به کاهش هزینه‌های اجتماعی و افزایش مالیات عنوان کردند که صرفا منجر به بالا رفتن هزینه‌های زندگی شده است. در واقع، این تظاهرات علاوه بر عدالت خواهی، در اعتراض به سیاست‌های اقتصاد ریاضتی برگزار شد.

 

 

به گفته یکی از سخنگویان تظاهرات‌کنندگان، یک چهارم اسرائیلی‌ها در فقر به سر می‌برند اما سران رژیم صهیونیستی به این موضوع بی‌توجه هستند و آنها را نادیده می‌گیرند.

اما یکی دیگر از مهمترین دلایل برگزاری این تظاهرات، اعتراض به سیاست‌های تهاجمی اسرائیل علیه ایران بوده است. «گیدون راز» از اعضاء حزب دموکراتیک برای صلح و برابری اسرائیل (حداش) درباره علت برگزاری این تظاهرات گفت:‌ علاوه بر سیاست‌های اقتصادی، ما اینجا هستیم تا به سیاست‌های خصمانه کابینه در قبال ایران اعتراض کنیم. ایران کشوری است که 200 سال است به هیچ کشور دیگری حمله نکرده.

 

 

وی افزود: ایرانی‌ها "انسان‌های خوبی" نیستند اما اسرائیل در دشمنی موجود میان تهران و تل‌آویو، نقش دارد چراکه دانشمندان هسته‌ای این کشور را ترور کرده و رهبران حزب الله را نیز از لبنان ربوده است.

نکته جالب توجه اینکه، اسرائیلی‌ها نیز به اقدامات مقامات صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اذعان دارند و مخالف این گونه اقدامات هستند.

 

 

اخیرا اخبار متعددی درباره تصمیم اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران منتشر می‌شود. اما انتشار گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه مجمع هشت نفره وزرای کابینه اسرائیل حدود یکسال است هیچ بحث جدی درباره حمله به ایران نداشته‌اند، نشان می‌دهد بیشتر اخبار در این زمینه صرفا جنبه تبلیغاتی و جنگ روانی دارد تا مایه‌هایی از واقعیت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها