أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۶۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
در معاملات روز دوشنبه قیمت جهانی نفت تحت تاثیر تحریم ایران و نگرانی ها نسبت به کاهش تولید در دریای شمال و آمریکا افزایش یافت و به 109.59 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس قیمت نفت روز جمعه نیز تحت تاثیر آمارهای مربوط به ایجاد اشتغال در آمریکا با افزایش روبرو شده بود. 

به عقیده کارشناسان هر چه بیشتر می گذرد تحریم نفتی ایران آثار و نتایج خود را بیش از پیش بر بازار طلای سیاه نشان می دهد. از زمان اجرای عملی تحریم نفتی ایران قیمت جهانی نفت بیش از 21 دلار در هر بشکه افزایش یافته است. نگرانیها نسبت به کاهش تولید دریای شمال نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 5 سنت افزایش به 109.59 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت روز جمعه با رشد بیش از 3 درصدی روبرو شده بود .

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور در ماه جولای بیش از 163 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی در عین حال نرخ بیکاری آمریکا در این مدت به بیش از 8.3 درصد رسیده است . نرخ بیکاری آمریکا در سه سال اخیر بالاتر از 8 درصد بوده است . بانک مرکزی چین نیز در تازه ترین گزارش خود نسبت به اجرای سیاستهای انبساطی پولی و مالی در شش ماه دوم امسال برای دستیابی به رشد و رونق با ثبات اقتصادی تاکید کرده است .

وقوع توفان جدید ارنستو در آمریکا نیز نگرانیهایی را در خصوص وضعیت تولید نفت و گاز در خلیج مکزیک ایجاد کرده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها