أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۸۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی رژیم آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای را مسئول جان زائران ایرانی ربوده شده در سوریه دانست.

فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود با بیان اینکه در آستانه شب قدر قرار داریم، گفت: شب قدر، شبی است که سوره قدر دلالت بر اهمیت آن دارد. این سوره شب قدر را از هزار شب بالاتر می‌داند، چون در آن شب ملائکه و روح نازل می‌شوند.

وی افزود: مراد از شب قدر تقدیر و اندازه‌گیری است یعنی شب قدر، شب اندازه‌گیری است و خداوند تبارک و تعالی در چنین شب‌هایی حوادث یک سال را یعنی از همان شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه جهاد بهتر است، افزود: در شب قدر فرشتگان فرود می‌آیند و در زمین پخش می‌شوند و بر مجالس مومنین گذشته و به مومنان سلام می‌کنند و برای دعای آنان آمین می‌گویند تا اینکه سپیده دم طلوع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنانی از امام جعفر صادق(ع) در خصوص شب قدر اشاره و تصریح کرد: تقدیر در شب نوزدهم و ابرام در شب بیست و یکم و امضا در شب بیست و سوم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) نیز در باب معنای شب قدر می‌فرمایند "عمل صالح از زکات و انواع خیرات در شب قدر بهتر است از همان اعمال در ماه‌های دیگر سال".

لاریجانی با بیان اینکه در شب قدر دعای هیچ مومنی رد نمی‌شود، گفت: دعای کسی رد نمی‌شود؛ مگر کسانی که آق والدین شده‌اند و یا قطع کننده رحم، شرابخوار و دشمن مومنان.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خداوند در پاسخ به حضرت موسی(ع) در مورد نزدیک شدن به خود می‌فرماید: نزدیک شدن به من به شرط این است که در شب قدر بیدار باشید و رحمت من بر کسانی است که در شب قدر به فقرا رحم کنند و شرط عبور از پل صراط نیز صدقه دادن در شب قدر است.

وی همچنین با اشاره به شهادت امام اول شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: ابن ملجم از سخت‌ترین دشمنان حضرت علی(ع) بود و حضرت خوب می‌دانستند که این شخص خطرناک است و حتی حضرت در پاسخ به کسانی که می‌گفتند، کلک این شخص را بکن، می‌فرمودند: یعنی شما می‌گویید قصاص قبل از جنایت کنم؟

لاریجانی اظهار داشت: جوانمردی پایه حکومت علوی است که با دشمنان خویش مدارا داشته باشند تا آنها هدایت شوند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) قبل از شهادتشان گفت: در وصیت امام اول شیعیان آمده با اسیرتان مدارا کنید و نکند وقتی من از دنیا رفتم، بین مردم بیفتید و بگویید امیرمومنان شهید شد و فلان کس محرک بود و فلان کس دخالت داشت و این و آن را متهم کنید.

وی افزود: امیرمومنان(ع) در مورد قاتل خود به امام حسن(ع) فرمودند قاتل من یک نفر است و او ابن ملجم است؛ اگر می‌خواهی بر او رحم کن ؛اگرنه او را تنها با یک ضربه بکش.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید رفتار امیر مومنان را با رفتار سیاست‌بازان معاویه‌صفت دنیای امروز مقایسه کنیم، گفت: این افراد برای قدرت جنگ‌افزوزی می‌کنند، صدها هزار نفر را در عراق، افغانستان و امروز در سوریه به قتل می‌رسانند تا پرستیژ قدرت جهانی خود را حفظ کنند. تأسف‌آورتر رفتار برخی حکومت‌های منطقه است که به نام اسلام، آدم‌کشی راه انداختند و حتی با زائران ایرانی در سوریه نیز با خشونت رفتار می‌کنند.

لاریجانی گفت: این جنایت‌ها چیزی نیست که ملت ایران از آن صرف‌نظر کند؛ رژیم آمریکا و برخی کشورهای منطقه مسئول این جنایت‌ها هستند و به موقع جواب این جنایات را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه با تبریک روز خبرنگار بخصوص خبرنگاران حوزه پارلمان اظهار داشت: به روح شهدای بزرگوار خبرنگار درود می‌فرستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها