يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۱۸۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
وزير اطلاع‌رساني اردن اخبار منتشر شده در خصوص ورود نخست‌وزير سابق سوريه و اعضاي خانواده‌اش را به اين كشور رد كرد.
ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي نوشت: سميح المعايطه، وزير اطلاع‌رساني اردن طي اظهاراتي اخبار منتشر شده مبني بر ورود رياض حجاب، نخست‌وزير بركنار شده سوريه و اعضاي خانواده‌اش را به اردن رد كرد و گفت: تاكنون هيچ يك از اين افراد وارد خاك اردن نشده‌اند.

اين در حالي است كه پيشتر محمد عطري، سخنگوي رياض حجاب در بيانيه‌اي كه از طريق شبكه الجزيره پخش شد، اعلام كرد كه حجاب و خانواده‌اش در حال حاضر از سوريه خارج شده‌اند و در مكاني امن به سر مي‌برند.

وي همچنين اعلام كرده بود كه رياض حجاب از اردن به قطر سفر خواهد كرد.

در همين حال مخالفان سوري از جمله خالد زين العابدين عضو شوراي ملي سوريه و برخي از رسانه‌ها اعلام كرده بودند كه رياض حجاب و خانواده‌اش با كمك ارتش آزاد سوريه وارد اردن شده‌اند.

اين درحالي است كه دولت سوريه اولين نشست خود را به رياست عمر غلاونجي در پي بركناري رياض حجاب برگزار كرد.

غلاونجي در اظهاراتي پس از انتصابش به اين سمت عنوان داشت: من پيش از آنكه وزير باشم يك شهروند سوري هستم من اهل سوريه هستم و براي كشور تلاش مي‌كنم و در حال حاضر با آزادي كامل و بدون اينكه از سوي كسي تهديد شوم به كار خود ادامه مي‌دهم. من هرگز از نظام سوريه جدا نشده و نخواهم شد.

در همين حال، محمد عبدالستار السيد، وزير اوقاف سوريه نيز اخبار منتشر شده در خصوص جدايي‌اش از نظام را تكذيب كرد.

وي گفت: آنچه برخي از رسانه‌ها منتشر مي‌كنند در حقيقت روياهايي آن‌ها در خصوص سوريه و شخصيت‌هاي ملي و مذهبي اين كشور است.

وي ادامه داد: انسان هرگز از وطن و ارزش‌هاي آن جدا نمي‌شود و آنچه رسانه‌ها در اين خصوص منتشر مي‌كنند در حقيقت شايعه‌اي بيش نيست.

پيشتر نيز محمد جليلاتي، وزير امور دارايي سوريه نيز اعلام كرده بود كه خبر جدايي وي از نظام اين كشور كذب محض است.

همچنين عمران الزعبي، وزير اطلاع‌رساني سوريه نيز طي اظهاراتي اعلام كرد: جدايي برخي از افراد از نظام سوريه هر چند كه داراي پست و مقام بالايي باشند روش نظام سوريه را تغيير نخواهد داد.

وي در اين اظهارات كه در پي نشست كابينه سوريه ايراد كرد، گفت: اخباري كه در خصوص جدايي برخي از وزيران سوري از نظام اين كشور منتشر شده يا مي‌شود به ويژه در شرايط كنوني كه سوريه از سوي برخي دشمنانش مورد حمله قرار گرفته، صحت ندارد.

وي گفت: 99 درصد از اخباري كه توسط شبكه‌هاي ماهواره‌اي در خصوص شخصيت‌هاي سوري و يا حوادث اين كشور منتشر مي‌شود در حقيقت تلاش براي ضربه زدن به سوريه است.

در همين حال جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد در اظهاراتي مداخله ‌جويانه جدايي رياض حجاب از نظام سوريه را حمايت بيشتر از مخالفان سوري دانست.

وي مدعي شد: اگر اسد نمي‌تواند وحدت اعضاي نزديك به خود را حفظ كند اين نشان مي‌دهد كه وي در حفظ وحدت ملت سوريه بدون استفاده از زور ناتوان است.

لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه نيز به نوبه خود اظهار عقيده كرد: جدايي حجاب از نظام بشار اسد، در حقيقت دليلي بر ضعف و ناتواني نظام سوريه است.

از سوي ديگر، گوئيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان نيز با صدور بيانيه‌اي تسريع در تشكيل دولت انتقالي بدون حضور بشار اسد را خواستار شد.

جوليو ترزي، وزير امور خارجه ايتاليا نيز اظهاراتي مداخله جويانه كناره گيري اسد را خواستار شد و گفت: تحولات سوريه در حقيقت حاكي از آن است كه تاخير در ايجاد تحولي سياسي در دمشق و رهبران سوريه امكان پذير نيست.

ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس نيز به نوبه نسبت به راه افتادن حمام خون در سوريه هشدار داد.

وي گفت: وضعيت كنوني سوريه چيزي است كه ما خيلي پيشتر نسبت به آن هشدار داده بوديم.

ماركوس لونينگ، كميسارياي حقوق بشر آلمان نيز با استقبال آلمان از آوارگان سوري مخالفت كرده و خواهان كمك رساني به مخالفان در محل اقامتشان شد.

همچنين ديدير بوركهالتر، وزير خارجه سوئيس نيز از احتمال كشيده شدن درگيري‌هاي سوريه به لبنان خبر داد و نسبت به آن ابراز نگراني كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها