أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۹۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
یک رهبر معارض کرد‌های سوریه گفت ترکیه به حقوق 20 میلیون کرد احترام نگذاشته و همواره خواسته‌های آنها را با گلوله و تفنگ پاسخ داده است، هرچند با بشار مخالفیم اما در برابر هرگونه تجاوز خارجی به سوریه می‌جنگیم.

"نواف خلیل" رئیس جبهه معترض کردهای سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، اعلام کرد: کردهای سوریه به شدت مخالف دخالت ترکیه، قطر و عربستان سعودی در امور داخلی کشورشان هستند.

وی افزود: کشورهایی که هم اکنون خود را حامی دموکراسی و ملت سوریه معرفی می‌کنند، در داخل کشورهای خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر و مبانی دموکراسی هستند.

خلیل به نقش ترکیه در رخدادهای اخیر سوریه اشاره کرد وگفت: همانطور که می‌دانید ترکیه هم اکنون به بهانه دفاع از دموکراسی و دفاع از ملت سوریه به یکی از بازیگران اصلی رخدادهای سوریه تبدیل شده است. اما ترکیه در داخل کشور خود به حقوق 20 میلیون کرد این کشور احترام نگذاشته و همواره خواسته‌های برحق آنها را با زبان گلوله و تفنگ جواب می‌دهد.

رئیس جبهه معترضان کردهای سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه وقتی آشکارا حقوق 20 میلیون کرد را در داخل کشور خود نقص می‌کند، آیا می‌تواند پیام آور آزادی و دموکراسی برای مردم سوریه باشد، مسلماً خیر.

خلیل به ترکیه و نیروهای ناتو درباره احتمال حمله به خاک سوریه هشدار داد و گفت: کردهای سوریه به نیروهای بیگانه برای ورود به خاک  کشورشان خوشامد نمی‌‌گویند و به نیروهای خارجی هشدار می‌دهند که اگر چه با سیاست‌های بشار اسد در قبال کردها موافق نیستند اما برابر هر تجاوز خارجی خواهند ایستاد و با نیروهای بیگانه مقابله خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها