أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۹۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
گزارشی از روند روبه رشد دور زدن تحریم ها توسط ایران:
چندی پیش اداره امور مالی ایالت نیویورک، بانک انگلیسی استاندارد چارترد را به پولشویی و مبادلات ارزی به ارزش 160 میلیارد پوند (250 میلیارد دلار) با نهادها و موسسات مالی ایران متهم کرد. اما هیئت رئیسه این بانک تمامی این اتهامات را به شدت رد کردند. سایت خبری تلگراف در خبر دیروز خود در این رابطه نوشت: ”هیئت رئیسه استاندارد چارتد، با تکذیب این مدعای واهی امریکا مدعی شد بیش از 99.9 درصدر از معاملاتی که یک طرف آنها ایران بوده است طبق قوانین بوده است.“
سرویس بین الملل پایگاه 598 - چندی پیش اداره امور مالی ایالت نیویورک، بانک انگلیسی استاندارد چارترد را به پولشویی و مبادلات ارزی به ارزش 160 میلیارد پوند (250 میلیارد دلار) با نهادها و موسسات مالی ایران متهم کرد.

اما هیئت رئیسه این بانک تمامی این اتهامات را به شدت رد کرده و ادعا کرد بیان این مسئله از سوی اداره امور مالی نیویورک در حالی صورت پذیرفته که این بانک بیش از پنج سال است که هیچگونه مبادله و معامله ارزی با مشتریان ایرانی نداشته است و تمامی معاملات پیشین نیز طبق مقررات بین المللی انجام شده اند.



سایت خبری تلگراف در خبر دیروز خود در این رابطه نوشت: ”هیئت رئیسه استاندارد چارتد، با تکذیب این مدعای واهی امریکا مدعی شد بیش از 99.9 درصدر از معاملاتی که یک طرف آنها ایران بوده است طبق قوانین بوده است."

در ماه های اخیر هر از گاهی درخصوص دور زدن تحریم های امریکا و اتحادیه ی اروپا توسط شرکت ها و بانک های خارجی خواهان معامله با ایران خبری در دنیای مطبوعات می پیچید که ظاهرا روند رو به رشد اینگونه تحرکات امریکا را شدیدا نگران کرده است. شاید دلیل شتابزدگی امریکا در مورد مسئله ی بانک استاندارد چارترد انگلیس نیز همین ترس باشد.

امریکا این بانک را متهم کرده بود که با نادیده گرفتن و یا فرار از قانون، به همکاری با موسسات مالی ایران پرداخته و از این راه به تروریست ها، قاچاقچیان مواد مخدر، و رژیم های فاسد کمک کرده است!

تلگراف دو روز پیش نیز سخنان تند یکی از مدیران اجرایی این بانک را انعکاس داده و به نقل از وی خطاب به امریکایی ها نوشته بود: ”شما چه کاره هستید که به بقیه دنیا امر می کنید با ایرانی ها معامله نداشته باشند؟!"

این حساسیت ها و عصبانیت ها زمانی افزایش یافت که مسئولین اداره مالی نیویورک اعلام کرده بودند که برای تعیین جریمه این بانک، جلساتی را برگزار خواهند کرد.

امریکا هنوز نمی خواهد بپذیرد که دوره این گونه  قلدرمآبی ها به سر رسیده است؛ سردمداران امریکا چشمان خود را بر این حقیقت بسته اند که حتی روباه پیر نیز دیگر طاقت دخالت های همیشگی امریکایی ها را ندارد!

منابع:


http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/9457891/Standard-Chartered-rejects-Iran-scheming-claims-statement-in-full.html

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/9457878/Standard-Chartered-rejects-US-Iran-transaction-claims.html

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/9456638/Standard-Chartered-exposed-US-to-terrorists-with-250bn-in-Iran-transactions.html


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها