أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۲۰۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری گفت: نسخه اصلی فیلم «قلاده‌های طلا» با کیفیت HD از فردا در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و مدیر امور جشنواره‌ها در گفت‌و‌گو با فارس درباره قاچاق فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» گفت: متاسفانه با اطلاعاتی که تهیه‌کننده محترم فیلم به ما ارایه دادند نسخه‌ای از فیلم سرقت شده است‌ که برای نمایش دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده بود. فیلم غیرمجاز «قلاده‌های طلا» نسبت به فیلم‌های دیگری که در شبکه قاچاق توزیع می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار است و پرده‌ای نیست.
 
 
 
نسخه قاچاق به توزیع فیلم «قلاده‌های طلا» لطمه زد
 
 
 
وی در ادامه گفت: با کمال تاسف فیلم غیرمجاز‌ «قلاده‌های طلا» آسیب جدی ‌به فروش ویدیویی این فیلم خواهد زد. پیش‌بینی ما این بود که همزمان با عید فطر فیلم وارد بازار شود اما به خاطر سرقتی که صورت گرفت خیلی سریع کار آماده‌سازی فیلم را انجام دادیم و ‌فردا نسخه اورجینال فیلم «قلاده‌های طلا» با کیفیت HD ‌بسیار عالی آماده شده که در سراسر کشور از فردا توزیع خواهد شد. ما برای فیلم با توجه به استقبال مخاطب در زمان اکران ‌تیراژی را در نظر گرفته بودیم که متاسفانه با ورود نسخه قاچاق فیلم، تیراژ آن کاهش چشمگیری خواهد داشت و ما به عنوان یکی از شرکای فیلم متضرر شدیم.
 
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در ادامه گفت: مسئولیت اصلی حفاظت از فیلم بر عهده تهیه‌کننده است، زیرا نسخه فیلم در اختیار ایشان بوده است و باید حفاظت لازم از فیلم می‌شد. امیدواریم با تلاش تهیه‌کننده و همکاری نیروی انتظامی و ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد نسخه قاچاق فیلم جمع آوری و از تکثیر آن جلوگیری شود.
 
 
 
در  نیمه فیلمبرداری مبلغی را برای رفع مشکل مالی به فیلم «قلاده‌های طلا» دادیم
 
 
 
وی در ادامه درباره شراکت موسسه رسانه‌های تصویری در فیلم گفت: اولا بنا براین بود که شراکت ما رسانه‌ای نشود، حتی بعد از آن که در برنامه تلویزیونی هفت هم اعلام شد ما مایل به اعلام شراکت خود نبودیم، اما با افتخار در حال حاضر اعلام می‌کنیم موسسه رسانه‌های تصویری 33 درصد در ‌مالکیت فیلم «قلاده‌های طلا» شراکت دارد. میانه فیلمبرداری دوستان به مشکل مالی برخورد کردند. آقای خزاعی با آقای شمقدری صحبت کردند و ایشان هم به ما ارجاع دادند و ما هم سریع اقدام کردیم. ما ظرف کمتر از چند ساعت رقم قابل توجهی را در اختیار آقای خزاعی قرار دادیم تا مشکلات فیلمبرداری حل شود. ‌این در زمانی اتفاق افتاد که فشار بیرونی زیادی بر روی سازندگان فیلم بود و‌ اگر محافظه‌کارانه می‌خواستیم عمل کنیم نباید حمایت می‌کردیم اما به دلیل اعتمادی که به آقای طالبی و موضوع فیلم داشتیم با افتخار موسسه شرکت کرد و هیچ وقت هم نمی‌خواستیم علنی و رسمی شود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در زمان فیلمبرداری مبلغ ارایه شد یا زمانی که فیلم تدوین شده و آماده بود، گفت: اولین رقمی که پرداخت کردیم، در میانه فیلمبرداری بود. آقای طالبی اصرار زیادی داشتند که ما شریک نشویم و تنها رایت ویدیویی را بخریم اما با رقمی که درخواست داشتند غیرمنطقی بود که پول رایت ویدیویی را با این رقم بسیار بالا بپردازیم، به همین خاطر اصرار کردیم که باید با ارایه این رقم به صورت مشارکت در فیلم حضور داشته باشیم. در خصوص دیدن فیلم هم‌، بعدا از این که ارقامی را پرداخت کرده بودیم، نگرانی‌هایی برای محتوای فیلم وجود داشت که من به نمایندگی از آقای شمقدری رفتم و آقای طالبی محبت کردند و اجازه دادند با حضور خودشان راف کات فیلم را ‌دیدم و با اطمینانی که کسب کردم به آقای شمقدری هم اطلاع دادم فیلم مشکلی ندارد و با اطمینان می‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد و سازمان سینمایی هم می‌تواند از فیلم دفاع کند. بعد از دیدن فیلم هم مبلغی به تهیه‌کننده ارایه شد.
 
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در پاسخ به این سؤال که شما در تولید «قلاده‌های طلا» مشارکت داشتید، چگونه تولید فیلم «لاله» به موسسه سپرده نشد گفت: ‌بعد از این که تهیه‌کننده و کارگردان «راننده» که تغییر نام پیدا کرده به «لاله» با فارابی به توافق نرسیدند و از آنجایی که تعریف تولید مشترک بین‌المللی در سازمان سینمایی و پروژه‌های خاص به موسسه محول می‌شود، این پروژه نیز‌ سال گذشته به این موسسه آمد. ‌البته قبل از این که وارد ‌معاونت سینمایی شوم هم جلسه‌ای در دفترم در‌باره این پروژه داشتم و کاملا حضور ذهن‌ درباره پروژه داشتم اما به دلایلی موسسه حاضر نشد با پروژه همکاری کند.
 
 
 
تعریف نیک‌نژاد از ساخت پروژه اجرایی نبود
 
عباسیان درباره دلایلی که حاضر نشد تا از فیلم حمایت کند، گفت: از نظر ما پروژه با تعریف‌هایی که آقای نیک‌نژاد ارایه داده بودند از نظر ما اجرایی نبود. مهم‌ترین دلیل این بود که ‌با فیلمنامه‌ای که آن موقع نوشته شده بود مشکل داشتم و نقطه نظراتم را هم به آقای شمقدری منتقل کردم و ایشان هم تایید کردند، البته اطلاع دارم بازنویسی مفصلی روی فیلمنامه صورت گرفته است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از بازنویسی آن را تولید نکردید گفت: دیگر کار به ما ارجاع نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها