کد خبر: ۷۲۰۴۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
حضور 'اوسكار پیستوریوس' دونده بدون پای آفریقای جنوبی در بازی های المپیك لندن عكسی قدیمی از او را بار دیگر كانون توجه جهان قرارداده است.
ایرنا، این دونده بدون پا با تلاش های فراوان توانست جواز شركت در بازی های المپیك را بگیرد، الهام بخش بسیاری از افراد معلول و حتی سالم است.

پیستوریوس در دوی 400 متر بازی های المپیك 2012 لندن در كنار دوندگان سالم و پا به پای آنها دوید تا نشان دهد كه نقص عضو بهانه ای برای ناتوانی نیست.

بعد از مسابقه او در المپیك ، عكسی قدیمی از وی در كنار كودكی بدون دو دست و دو پا در اینترنت پخش شد كه توجه بسیاری را به خود جلب كرد.


برخی از سایت ها با انتشار مجدد این عكس نوشتند: این عكس به یادمان می آورد ارزش كاری كه او برای دیگر افراد قطع عضو انجام داده، بی نهایت است. از این به بعد هر كسی در دنیا كه دست یا پا ندارد كافی است نگاهی به پیستوریوس بیندازد و با خود بگوید: 'اگر او می تواند پس من هم می توانم'.

'الی چالس' نام دختر خردسالی است كه در عكس با پیستوریوس مسابقه می دهد. او مردی را در كنار خود می بیند كه مثل او است اما محدودیت ها را نپذیرفته است.

پیستوریوس گرچه نتوانست به فینال برسد اما در دور مقدماتی دوی 400 متر به قدری خوب دوید كه راهی نیمه نهایی شد. موفقیت های او در مسابقات جهانی و اكنون نیز المپیك نه تنها به افراد معلول بلكه برای انسان های سالم نیز انگیزه می دهد.

در نیمه نهایی 'كرانی جیمز' كه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور كرد، تحت تأثیر رقابت با پیستوریوس، بلافاصله بعد از پایان مسابقه به سمت وی رفت و برچسب نام خود كه روی پیراهنش چسبیده بود را با او عوض كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها