يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۲۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
مسئول گروه جهادي تراب گفت: متاسفانه فعاليت وهابيان در قالب اهل تسنن در جنوب كرمان و گلستان افزايش پيدا كرده است.
حجت الاسلام عليرضا اوجان عباسي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو، گفت: متاسفانه عده‌اي از پاكستان وارد مساجد جنوب كرمان مي‌شوند و به راحتي افكار وهابيت را تبليغ مي‌كنند.
 
وي افزود: در روز عيد غدير وهابيون جنوب كرمان با دادن هديه و عيدي به مردم، آن روز را روز خلافت رسيدن ابوبكر اعلام كردند و با اين كار سعي در تغيير افكار و عقايد شيعيان داشتند.
 
اين جهادگر طلبه گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي را تنها راهكار مقابله با آسيب‌هاي وهابيت در برخي مناطق محروم كشورمان عنوان كرد و گفت: مناطق محروم كشورمان مانند زمين آماده كشتي است كه هر نوع بذري در آن بكاري رشد مي‌كند، اما متاسفانه تا كنون غفلت‌هاي زيادي از نيازهاي فكري و فرهنگي مردم مناطق محروم شده است.
 
اوجان عباسي در ادامه تاكيد كرد: مبلغان ديني مي‌توانند با صرف هزينه و انرژي بسيار كمي، سطح فكري و فرهنگي و ديني مردم را ارتقا دهند.
 
وي با بيان اينكه گفت: متاسفانه در استان گلستان فعاليت وهابيت بيشتر شده؛ آنها در آنجا زمين مي‌خرند و ساخت و ساز مي كنند.
 
مسئول گروه جهادي تراب با اشاره به دشمني وهابيت با اهل بيت (ع) گفت: بسياري اوقات برادران اهل تسنن براي مراسم‌هاي نذري كه در مناطق محروم برگزار مي‌كرديم، گوسفند نذري مي‌آوردند، اما در يك مقطعي وهابي ها مانع از نذري دادن برادران اهل تسنن شدند.
 
اوجان عباسي گفت:  گروه جهادي تبليغي تراب سال‌هاست در مناطق محروم منوجان و قلعه گنج در جنوب كرمان، كلاله استان گلستان و ايلام با برگزاري كلاس‌هاي آموزش، جلسات مشاوره ديني و اردوهاي مختلف فعاليت مي‌كند.
 
وي در خصوص تاثيرات اين فعاليت گفت: تا كنون حدود 35 نفر از جوانان اين مناطق كه در گذشته سطح تحصيلات پاييني داشتند، براي ادامه تحصيل وارد دانشگاه‌هاي مشهد، يزد و كرمان شده، 15 نفر به دروس حوزه علميه علاقه پيدا كرده و طلبه شده اند و عده‌اي از جوانان نيز كارگاه بلوك زني راه‌اندازي كرده اند.
 
مسئول گروه جهادي تبليغي تراب با اشاره به برخي رسم و رسومات قبيله‌اي براي ازدواج در جنوب كرمان گفت: در طول سال‌هاي فعاليتمان توانستيم تا حدي اين رسم و رسومات سخت را تعديل كنيم.
 
اوجان عباسي همچنين بيان داشت: بر اساس برخي رسومات سخت، جوان بايد در داخل قبيله خودش يا با پسرعمو و دخترعمويش ازدواج كند، در حالي كه ما مي‌توانيم هر سال براي حدود 20 نفر از جوانان مراسم ازدواج جمعي با تهيه جهيزيه مختصر برگزار كنيم.
 
وي از رواج آيين انحرافي در مناطق محروم جنوب كرمان خبر داد و گفت: در آنجا به قدم‌گاه‌هاي خرافي مانند قدم‌گاه حضرت عباس(ع) يا قدم‌گاه حضرت علي(ع) اعتقاد داشتند و يا به درخت دخيل مي‌بستند، بعد از گسترش فعاليت‌هاي فكري و فرهنگي‌مان توانستيم تا حدي ديدگاه‌هاي خرافي را بخصوص در جوانان تغيير دهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها