أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۴۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
منابع دیپلماتیك در سازمان ملل متحد می گویند كه نماینده دائم روسیه در جلسه اخیر شورای امنیت پیشنهاد كرده است كه بحران بحرین در دستور كار شورای امنیت قرار گیرد.
 این پیشنهاد غافلگیركننده كه گمان می رود با مخالفت امریكا، انگلیس و فرانسه روبرو شده باشد به رئیس جلسه ارئه شده بود؛ اما در دستور جلسه روز سه شنبه شورای امنیت قرار نگرفت.

 
منابع دیپلماتیك در سازمان ملل می گویند كه نفس پیشنهاد روسیه درباره بحرین رویكرد تازه ای از جانب مسكو به طرح متوازن بحران های خاورمیانه در شورای امنیت به شمار می رود.

 
به گفته این منابع سركوب های بحرین می تواند به مناقشه تازه ای میان غرب و روسیه و چین در شورای امنیت تبدیل شود.

 
در یك سال گذشته مسكو و پكن با سه عضو دایم دیگر شورای امنیت یعنی آمریكا، انگلیس و فرانسه بر سر پرونده سوریه دچار اختلاف نظر جدی بوده اند.

 
در حالیكه بیش از یك و سال و نیم از اعتراض سراسری مردم بحرین علیه رژیم ال خلیفه می گذرد، شورای امنیت سازمان ملل در این باره سكوت مطلق كرده و یك جلسه نیز به بررسی بحران آن كشور و سركوب معترضان بحرین توسط رژیم آل خلیفه و عربستان اختصاص نداده است.

 
این در حالیست كه تاكنون با فشار آمریكا، انگلیس و فرانسه شورای امنیت بیش از صد جلسه درباره بحران سوریه برگزار كرده است كه هدف از انها زمینه سازی برای دخالت نظامی در سوریه و سرنگون كردن حكومت بشار اسد بوده است.

 
عدم توجه شورای امنیت سازمان ملل به مساله بحرین یا فلسطین و تمركز طولانی بر بحران سوریه باعث انتقاد بسیاری درباره سیاست یك بام و دو هوای برخی اعضای دائم این شورا شده است.

 
چندی پیش لی بائو دونگ نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از تصمیمات و اقدامات یكجانبه و تبعیض آمیز برخی از اعضای شورای امنیت دربحران های جهانی، گفته بود نباید بین كشتار غیرنظامیان، درعراق، پاكستان، افغانستان، فلسطین، لبنان و سوریه تبعیض قائل شویم در غیر این صورت اعتبار و جایگاه شورای امنیت از میان خواهد رفت.

 
وی گفته بود اگر شورای امنیت درخصوص رسیدگی به كشتار غیر نظامیان با عدالت و رعایت انصاف برخورد نكند، صلاحیت این شورا بشدت زیر سوال می رود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها