امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۲۵۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
نشست مشورتی تهران درباره سوریه در رسانه های خارجی به عنوان 'تلاش تهران برای برقراری صلح' در این كشور بازتاب داشت.
ایرنا، اجلاس مشورتی تهران كه با حضور نمایندگان 27 كشور روز پنجشنبه در تهران برگزار شد با صدور قطعنامه ای مبنی بر لزوم به كار گیری راه حل های سیاسی و مسالمت جویانه، حفظ تمامیت ارضی سوریه، تشكیل گروه تماس و خاتمه دادن به كمك رسانی نظامی به مخالفین به كار خود پایان داد.

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی از این كنفرانس نوشت: تهران با برگزاری این كنفرانس به دنبال برقراری صلح بین رژیم سوریه و مخالفان آن است.

این خبرگزاری به نقل از علی اكبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: بخش وسیعی از مخالفان برای مشاركت در گفتگو با دولت سوریه ابراز آمادگی كرده اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: ایران از شورشیان در سوریه خواست كه با هدف برقراری صلح با دولت این كشور وارد مذاكره شوند.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به روند برگزاری این گردهمایی به نقل از تحلیلگران نوشت: ایران با برگزاری این گردهمایی به دنبال نشان دادن قدرت و اقندار منطقه ای خود است.

رادیو بی بی سی عربی نیز در گزارشی از این نشست به نقل ازكارشناسان گفت كه تهران با برگزاری این نشست مشورتی در پی پیدا كردن راه حلی‏ برای بحران در سوریه مبتنی بر طرح ابتكار كوفی عنان است تا آنرا به‏ جامعه بین المللی وشورای امنیت عرضه كند.

پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی العربیه در بخش انگلیسی خود نیز به این همایش پرداخت و به نقل از صالحی نوشت: ایران عمیقا معتقد است كه بحران سوریه از طریق گفتگوهای موثر بین دولت و مخالفان آن حل خواهد شد.

العربیه همچنین به نقل از صالحی افزود: ایران هرگونه دخالت خارجی و نظامی را در این كشور رد و از اجرای طرح سازمان ملل برای حل بحران در این كشور حمایت می كند.

روزنامه حریت تركیه نیز در خبری از این نشست به سخنان صالحی درباره مخالفت ایران با هرگونه مداحله نظامی در سوریه پرداخت.

این روزنامه نوشت: صالحی در این سخنان كه به طور زنده از تلویزیون ایران پخش می شد تاكید كرد كه ایران هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه را رد و از طرح سازمان ملل برای حل بحران حمایت می كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها