أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۶۶۴
زمان انتشار: ۰۲:۲۲     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
در پی برخوردهای قضایی اخیر با برخی رسانه ها و روزنامه نگاران جبهه انقلاب اسلامی، انجمن روزنامه نگاران مسلمان از کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا این موضوع را بررسی کند.

به گزارش رجانیوز، انجمن روزنامه نگاران مسلمان طی نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه ای با اعضای این کمیسیون برای انتقال دغدغه ها و نگرانی های فعالان رسانه ای جبهه انقلاب شد.

در این نامه از آقاتهرانی درخواست شده است تا کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این برخوردها به وظیفه قانونی و ارزشی خود عمل کند.

در همین زمینه سید نظام الدین موسوی دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با رجانیوز، ضمن اعلام این خبر گفت:

با توجه به برخوردهای قضایی سنگینی که اخیرا با تعدادی از فعالان رسانه ای جبهه انقلاب اسلامی صورت گرفته است، بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت حقوقی این تشکل، طی جلسه ای با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بررسی این مساله بپردازیم.

وی افزود: در این نامه که خطاب به دکتر آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نگاشته شده است، درخواست جلسه ای در مجلس را مطرح کرده ایم تا انشالله نمایندگان مجلس نیز با حضور در این جلسه و شنیدن دغدغه های انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره وقایع اخیر، از جایگاه حقوقی خود استفاده کرده و در رابطه با این موضوع چاره اندیشی کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه با بیان اینکه، این اقدام اولین گام این تشکل جهت پیگیری این مساله می باشد، تصریح کرد: انشالله قصد داریم تا با برگزاری جلسات مشابهی با مسئولین دیگر، بویژه رییس دستگاه قضا، به طور ویژه پیگیر حل این مساله باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فارغ از نوع برخورد دستگاه قضایی با بسیاری از فتنه گران که عملا در کشور آزاد هستند و یا یکی از آنها نیز طی روزهای گذشته به لندن رفت، گفت:  نفس برخوردهای سنگین قضایی با فعالان رسانه ای جبهه انقلاب امری مذموم است و می تواند تبعات منفی داشته باشد.

دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده اند و در آخرین دیدار خود با دانشجویان نیز تصریح کردند، نباید با یک انتقاد تند کسی که نیت خیر و اصلاح دارد، دستگاه قضایی واکنش تندی از خود نشان بدهد، هر چند باید قانون و عمل به آن فصل الخطاب باشد اما اینکه روند احضارها و برخوردهای قضایی با اصحاب رسانه زیاد شود، موجب خدشه دار شدن آزادی بیان و دلسرد شدن بسیاری از اصحاب رسانه برای فعالیت های انقلابی خواهد شد.

گفتنی است، در پی برخوردهای اخیر دستگاه قضا با جمعی از فعالان دانشجویی و رسانه ای انقلابی، شخصیت ها و تشکل های مختلف ضمن اعتراض به این روند، خواستار تجدید نظر در این رویه از سوی قوه قضاییه شدند.

این مساله حتی در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان نیز بازتاب پر رنگی داشت بطوری که تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی به صراحت به آن پرداخته و خواستار رسیدگی به این مساله توسط معظم له شدند.

ایشان نیز در بخشی از صحبتهایشان، ضمن حمایت از دانشجویان و اصحاب رسانه فرمودند: «من اتفاقاً اخيراً يك گزارشى در اين زمينه خواستم و دريافت هم كردم. البته قوه‌ى قضائيه قاعدتاً استدلالهائى دارد؛ كه اگر چنانچه بيايند در جلسات جوانها و دانشجوها شركت كنند و بشنوند و بگويند، احتمالاً بعضى از سؤالها پاسخ داده خواهد شد؛ ليكن من هم عقيده‌ام همين است كه در قبال اظهارنظرِ احياناً قدرى تند يك جوان دانشجو خيلى نبايد حساسيت وجود داشته باشد. فرق است بين آن كسى كه با نظام مخالف است، با نظام معارض است، قصد دشمنى دارد، قصد عناد دارد، با آن كسى كه نه، از روى احساسات يك مطلبى را بيان ميكند؛ ولو ممكن است آن مطلب درست نباشد، يا آن نحوه‌ى بيان كردن را هم من نپسندم - كه حالا اگر ان‌شاءاللّه وقت شد، مطالبى در اين زمينه‌ها عرض خواهم كرد - ولى برخورد با اين جوانها، به نظر ما هم همين است؛ نبايد خيلى برخورد خشن و تند و آنجورى باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها