يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۶۶۶
زمان انتشار: ۰۲:۴۳     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
دومین روز رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک عصر امروز در ورزشگاه اکسل لندن برگزار خواهد شد که سه نفر از نمایندگان ایران امروز روی تشک خواهند رفت تا شانس خود را برای کسب نشان در این رقابت‌ها به آزمایش بگذارند،هرچند پیروزی در جدال‌های امروز بسیار سخت است اما بعید نیست شاگردان رسول خادم امروز دوباره افتخار آفرینی کنند.

به گزارش رجانیوز، با تمام شدن کار فرنگی کاران در المپیک ،اکنون همه نگاه های کشتی دوستان به آزاد کارانی دوخته شده که در طول 29 دوره گذشته المپیک، پر افتخار ترین رشته کشورمان بوده اند.حالا و با شرایطی که فرنگی کاران رقم زدند و 3 طلایی که بنا و شاگردانش به دست آوردند، آزادکاران ایرانی هم برای این که از فرنگی کاران عقب نمانند چاره ای ندارند جز فتح سکوهایی که در پیش دارند . 

امروز و در ادامه مسابقات کشتی آزاد المپیک 3 کشتی گیر اوزان 60 ، 84 و 120 کیلو گرم کشورمان برای کسب عنوان ،رو در روی دیگر مدعیان قرار خواهند گرفت.
 
مسعود میراث خوار مراد محمدی
 
تک مدال کشتی آزاد و فرنگی المپیک چین را مراد محمدی کشتی گیر آزاد کار وزن 60 کیلو گرم کشورمان به دست آورد تا در المپیک قبلی دست کشتی گیران ایران از مدال کوتاه نماند. در غیاب مراد و پس از خداحافظی او از دنیای قهرمانی حالا در لندن ،جوان مازندرانی دیگری جانشین او شده که اگر چه هنوز در حد و اندازه های مراد محمدی در مسابقاتی که حاضر شده نیست اما شرایط مناسبی برای بالا رفتن از سکوی المپیک دارد. مسعود اسماعیل پور، در این وزن کشتی گیران روس ، آذربایجان و آمریکا را در کنار خود می بیند که هر کدام به اندازه نیروی جوانی او مدال و عنوان در کارنامه دارند.
 
مراد محمدی تنها عنوان دار المپیکی ایران درالمپیک چین، نظر جالبی درخصوص مسعود اسماعیل پور و نتایجی که در لندن خواهد گرفت ، دارد او می گوید: کار مسعود در لندن برای رسیدن به مدال خیلی سخت است با شناختی که از کشتی گیران این وزن دارم می توانم بگویم اسماعیل پور اگر می خواهد در لندن به مدال برسد باید خیلی باهوش و به دور از استرس و نگرانی کشتی بگیرد. مسعود اگر روزش باشد و بی نقص کشتی بگیرد می شود به مدال آوری اش امید داشت.
 
احسان و راه سختی که در پیش است
 
آخرین مدال المپیکی ایران در بین 80 کیلویی هایی که آن زمان در 82 کیلو با هم رقابت می کردند را امیر خادم به دست آورد و برنزی که او از آتلانتا به ایران آورد هنوز که هنوز است برایش رقیبی پیدا نشده است. احسان لشگری، نماینده 84 کیلوی کشورمان در لندن است که در بین کشتی گیرانی که در این وزن برای کسب عنوان به لندن رفته اند شانس چندانی به کسب عنوان برای او نمی رود. کار احسان برای رسیدن به مدال المپیک با توجه به رقبایی که دارد سخت و دشوار است مگر آن که لشگری فراتر از انتظار ظاهر شود .
 
کمیل در انتظار شگفتی 
 
فردین معصومی، حکمروای بی رقیب چند سال اخیر سنگین وزن ایران که همیشه نامش در ترکیب تیم ملی در مسابقات بین المللی برای کشورمان بوده، نتوانست نظر کادر فنی تیم ملی را برای حضور در المپیک لندن به دست آورد و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از بین پرویز هادی که سهمیه المپیک را کسب کرده بود و کمیل قاسمی که برنده کشتی انتخابی وزن 120 کیلو شده بود به کمیل برای میدان المپیک اعتماد کرد و قاسمی شد نماینده سنگین وزن ایران در لندن.
 
کمیل قاسمی جوان که همچون اسماعیل پور و لشگری اولین تجربه المپیکی اش را تجربه می کند در بین کشتی گیرانی همچون آرتور تایمازوف ازبک ، بلال ماخوف روس و نمایندگان کشورهای آذربایجان و ترکیه کار سختی برای کسب عنوان المپیک دارد. اما نباید فراموش کرد که نیروی جوانی و انگیزه قاسمی حتی در آخرین تورنمنتی که آزاد کاران در اسپانیا قبل از المپیک شرکت کردند باعث شد تا حدود زیادی امید به کمیل بیشتر از گذشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها