يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۶۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل «افق نو»، ادعای برخی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر دعوت از فیلمساز صهیونیست برای حضور در این جشنواره و نمایش فیلمی از وی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل «افق نو»، دبیرخانه جشنواره ضمن تکذیب ادعای دعوت از فیلمساز صهیونیست و یا نمایش فیلم وی در نخستین جشنواره بین‌المللی افق نو، اعلام می‌دارد فراخوان جشنواره‌ها به صورت عمومی منتشر و اطلاع‌رسانی می‌گردد، فیلمسازان مختلف از سراسر دنیا تقاضای ارسال اثر و حضور در جشنواره را به دبیرخانه ارسال می‌نمایند که بعضا تقاضاهایی از سرزمین‌های اشغالی نیز برای مشارکت در جشنواره‌های بین‌المللی کشورمان ارسال می‌گردد، بدیهی است طبق سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین رویکرد ضد صهیونیستی و ضد امریکایی جشنواره افق نو، آثار فیلمسازان رژیم اشغالگر قدس در جشنواره ‌شرکت داده نخواهد شد.

با توجه به محورهای منتشر شده در فراخوان، استقبال ویژه و فوق العاده‌ای از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره سیاسی اجتماعی صورت گرفته است و تا کنون حدود 900 اثر از بیش از 70 کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که آثار مرتبط با موضوعات جشنواره پس از بازبینی توسط هیئت انتخاب و اخذ مجوز نمایش از مراجع ذیربط قانونی، در روز‌های جشنواره اکران خواهند شد.

در میان کشورها ایالات متحده امریکا با تعداد 230 اثر، بیش از 25 درصد مشارکت را داشته است که هنرمندان مستقل و مبارز امریکایی از این حیث در جشنواره پیشتاز هستند. همچنین کشورهای انگلیس و اسپانیا هر کدام 10 درصد از آثار این جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.

این جشنواره که محورهای آن عبارتند از:‌ بیداری اسلامی، جنبش اشغال وال استریت، مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس، نقش لابی‌های صهیونیستی در بحران‌های اقتصادی در اروپا و امریکا، جهان بدون تروریسم و سلاح هسته‌ای، اسلام هراسی و ایران هراسی و جنبش‌های ضد جنگ و جهان به سوی عدالت پایدار، در تلاش است تا آثار منتخب هنرمندان و فیلمسازان مستقل، ضد صهیونیستی و مبارز بین‌المللی که در کشور خود به دلیل مواضع  و آثارشان سرکوب و منزوی می‌شوند و کمتر جشنواره‌ای فرصت حضور ‌به آنها می‌د‌هد را طی روز‌های جشنواره به نمایش بگذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها