يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۷۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از برگزاري «اولين جشنواره مد و لباس دانشجويي» باهدف الگوسازي در بحث حجاب و عفاف خبر داد و گفت:‌اين جشنواره بهمن ماه در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
غلامرضا خواجه‌سروي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اجراي آيين‌نامه‌هاي حجاب و عفاف دانشگاهي از ابتداي مهر ماه،‌ گفت: وزارت علوم برنامه‌اي براي پوشش متحدالشكل در دانشگاه‌ها ندارد ولي اگر دانشگاه‌ها در اين زمينه امكانات داشته باشند و اين موضوع را در دستور كار قرار دهند استقبال مي‌كنيم؛ اما آنچه كه براي ما اهميت دارد، پوششي است كه در حين تنوع پاسخگوي سليقه‌هاي مختلف باشد.

وي ضمن اعلام حمايت اين معاونت از دانشگاه‌هايي كه در زمينه طراحي و توليد پوشش ايراني و اسلامي فعال هستند،‌ تصريح كرد: دانشگاه‌هايي كه مي‌توانند بايد با ارائه ايده و طرح‌هاي متنوع در اين زمينه، كمك كنند تا سليقه مخاطب در جامعه به توليد برسد.

خواجه سروي افزود: دانشگاه‌ها سيستم توليد انبوه لباس را ندارند؛ بنابراين بايد وزارت بازرگاني و ديگر نهادهاي مرتبط وارد عمل شده و در زمينه تبليغ و توليد اين‌گونه طرح‌ها همكاري كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم برگزاري جشنواره مد و لباس اسلامي را نمايش توانمندي دانشجويان در طراحي لباس عنوان و بيان كرد:‌علاوه بر دانشگاه تهران، دانشگاه‌هاي ديگري از جمله الزهرا، جهاد دانشگاهي، فني و حرفه‌اي و به ويژه مركز دختران دانشگاه شهيد بهشتي كه پيش از اين در اين زمينه فعال بوده‌اند در برگزاري اين جشنواره همكاري خواهند كرد.

خواجه سروي همچنين درباره تاسيس دانشگاه‌هاي تك جنسيتي دخترانه در هر استان، اظهار كرد: وزارت علوم آمادگي اين را دارد كه به متقاضيان راه‌اندازي دانشگاه‌هاي غيردولتي و غير انتفاعي در اين زمينه مجوز بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها