أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۷۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
رييس کميته ملي المپيک ايران با اشاره به ارزش بالاي مدال نقره احسان حدادي، موفقيت کاروان ورزشي ايران در المپيک لندن را نتيجه برنامه هشت ساله مي‌داند.
محمد علي آبادي درباره عملکرد کاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي المپيک لندن اظهار کرد: نتايجي که در لندن به دست آمد حاصل هفت سال تلاش و برنامه‌ريزي در ورزش بود. از ابتدا نخبه‌ها را شناسايي کرديم و با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري به اين افتخارات رسيديم. استارت اين نتايج در بازي‌هاي آسيايي «گوانگجو» زده شد و حالا در لندن تاريخي‌ترين نتيجه‌ براي ايران به دست آمد.

به گزارش ايسنا ،وي ادامه داد: با اين که تاريخي‌ترين نتيجه‌ در المپيک ايران به دست آمده ما قانع نيستيم و البته نبايد هم باشيم. همه کشورها سرمايه‌گذاري مي‌کنند و ما نيز بايد اين کار را ادامه دهيم تا روند صعودي ورزش ايران حفظ شود. هدفگذاري ما اين است که در آسيا به مقام سوم برسيم. قرار گرفتن در بين سه کشور اول آسيا از اهداف اصلي کميته‌ ملي المپيک ايران است.

رييس کميته ملي المپيک با بيان اين مطلب که پيش‌بيني مي‌کرد کاروان ايران در المپيک هشت تا 9 مدال به دست بياورد؟ تصريح کرد: پيش از آغاز بازي‌هاي المپيک لندن کميته ملي المپيک پيش‌بيني مي‌کرد که کاروان ايران هشت تا 9 مدال را به دست بياورد که خوشبختانه با برکتي که ماه مبارک رمضان داشت، مدال‌هاي ايران دو رقمي شد. حالا کاروان ايران با افتخاري تاريخي لندن را ترک مي‌کند و جوانان ايراني نام خود را در کشوري که از آن خاطره خوبي ندارند، با موفقيت به ثبت مي‌رسانند.

علي آبادي با اشاره به رتبه ايران در المپيک بيان کرد: هم اکنون در جايگاه چهاردهم جدول رده بندي هستيم و با توجه به مدال‌هايي که ان‌شاءالله در کشتي آزاد به دست مي‌آوريم، احتمال دارد تا يکي، دو پله ديگر صعود کنيم. البته اگر مدال‌هاي بانوان ورزشکار کشورهايي که بالاتر از ما قرار دارند را کم کنيم و تنها در ورزش مردان رتبه بندي داشته باشيم، جايگاه ايران در المپيک ششم تا هفتم مي‌شود.

رييس کميته ملي المپيک ايران ادامه داد: اين نتايج طبق برنامه‌اي هشت ساله به دست آمده و حالا ايران به يک برنامه هشت ساله ديگر نياز دارد تا در رشته‌هاي که مدال آور نبوديم، سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي داشته باشيم و بتوانيم به مدال برسيم. رشته‌هاي همچون تيراندازي، تيروکمان، بوکس و قايقراني در ايران پتانسيل بالايي دارد و بايد در چهار سال آينده به آنها توجه ويژه‌اي داشته باشيم. به طور مثال الهه احمدي ششم شد و موفقيت بزرگي را در المپيک به دست آورد. نتيجه‌ اين بانو ارزشمند است و به نظر من با مدال طلاي آسيا برابري مي‌کند. تضمين مي‌کنم که خانم احمدي مي‌تواند مدال طلاي آسيا را به دست آورد.

وي با اشاره به جايگاه ورزش ايران در عرصه جهاني، بيان کرد: ورزش ايران جايگاه خودش را پيدا کرده است، اما اين رتبه از دست رفتني خواهد بود. به همين دليل بايد با برنامه‌ريزي و تفکر مناسب تلاش کنيم تا اين جايگاه حفظ شود.

علي آبادي با بيان اين مطلب که ايران بايد در رشته‌هاي پر مدال فعال باشد، تصريح کرد: ايران پتانسيل بالايي در رشته‌هاي مختلف دارد و بايد در رشته‌هاي پر مدال فعال‌تر باشد. دووميداني يکي از همين رشته‌ها است که مدال نقره احسان حدادي پتانسيل ورزشکاران ايران را ثابت کرد. مدال ارزشمند حدادي، ارزش طلا داشت که بايد از او تقدير ويژه‌اي داشته باشيم. هم اکنون نيز در اين فکر هستيم تا همانند ورزشکاران طلايي از احسان حدادي تقدير کنيم. شش ـ هفت سال است که روي او برنامه‌ريزي داشتيم و با جذب مربي خوب و سرمايه‌گذاري آماده‌اش ‌کرده‌ايم. با حمايت‌هايي که ما داشتيم و عشقي که حدادي در ورزش داشت، اين نتايج به دست. هدف احسان حدادي مدال آوري بود که بالاخره نقره المپيک را به دست آورد. او باور داشت که مدال مي‌گيرد و سرانجام نتيجه‌ زحمات خود را گرفت. با اين شرايط وقتي مي‌بينيم که با سرمايه‌گذاري کمي که در اين ورزش داشتيم، نتيجه‌ خوبي گرفتيم، پتانسيل و ظرفيت ايران ثابت مي‌شود. به همين دليل بايد براي چنين رشته‌هاي سرمايه‌گذاري ويژه‌اي داشته باشيم.

وي ادامه داد: به نظر من مدال حدادي به اندازه دو مدال براي ايران ارزش داشت و دو مدال بود. يک مدال دريچه‌اي بود که در ورزش دووميداني ايران باز شد و مدال دوم نقره المپيک بود که نشان داد ورزشکاران ما مي‌توانند برابر بهترين‌ها و با سابقه‌ترين‌ها به بهترين نتايج برسند.

علي آبادي با اشاره به سه رشته مدال آور در ايران، تصريح کرد: در کشتي، وزنه‌برداري و تکواندو به سقف رسيده‌ايم. ديگر نمي‌شود در تمام اوزان مدال بگيريم، اگر بگيريم خوب است، اما کاري غير ممکن به نظر مي‌رسد، به همين دليل بايد با حفظ اين رشته‌ها در ورزش‌هاي ديگر سرمايه‌گذاري کنيم و با مدال آوري در اين ورزش‌ها جايگاهمان را در عرصه جهاني ارتقا دهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها