يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۸۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
تنها تکواندو کار مدال‌آور ايران در بازي‎هاي المپيک لندن به دليل مصدوميت و پارگي رباط پا تا يک ماه ديگر جراحي خواهد شد.
محمد باقري معتمد، تنها تکواندوکار کاروان ورزش ايران بود که در بازي‏هاي المپيک لندن موفق به کسب مدال شد. اين تکواندوکار کشورمان بامداد جمعه در رقابت‏هاي وزن 68- کيلوگرم مسابقات تکواندوي بازي‌هاي المپيک لندن در مرحله نهايي با شکست برابر "سروت تزگل" از ترکيه به مدال نقره دست يافت.

محمد باقري معتمد در حالي نهمين مدال را براي کاروان ورزش ايران کسب کرد که از ناحيه پا مصدوم بود. شدت آسيب ديدگي اين تکواندوکار به حدي است که بايد طي يک ماه آينده جراحي شود.

لطفعلي پورکاظمي، رئيس کميسيون پزشکي کميته ملي المپيک در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اين مطلب اظهارداشت: باقري معتمد از ناحيه ساق پا دچار پارگي دو رباط شده است. البته آسيب ديدگي يکي از رباط‎هاي پاره شده مربوط به پيش از رقابت‌هاي او در لندن مي‎شود اما در جريان مسابقات و در اثر شدت ضربات اين رباط و يک رباط ديگر پاي باقري معتمد پاره شد.

وي تاکيد کرد: به واقع محمد باقري معتمد با وجود آسيب ديدگي و پاره شدن دو رباط پايش به مبارزات خود تا مرحله نهايي ادامه داد و به مدال نقره دست يافت. با اين شرايط مدال تکواندوکار کشورمان خيلي باارزش است.

رئيس کميسيون پزشکي کميته ملي المپيک که وضعيت باقري متعمد را در لندن زير نظر دارد، يادآور شد: باقري معتمد در درمانگاه دهکده المپيک تحت درمان دارويي است تا فعلا از شدت درد او کاسته شود. ضمن اينکه طي يک ماه آينده اين تکواندوکار بايد جراحي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها