يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۱۴۴
زمان انتشار: ۰۳:۰۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
آتشی که از روز جمعه به جان جنگل‌های جزایر قناری افتاده، همچنان ادامه داشته و تاکنون موجب تخریب صدها هکتار از جنگل‌ها و آوارگی حداقل 4هزار نفر شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اسپانیایی اعلام کردند که بیش از 4هزار نفر از ساکنان جزایر قناری به دلیل آتش‌سوزی گسترده‌ای که همچنان در این منطقه ادامه دارد، از منازل خود تخلیه شده‌اند. وزش بادهای شدید و دمای بالای هوا عملیات مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

آتش‌سوزی که اکنون مرکز اصلی آن در جزیره توریستی "تنریف" و جنگل‌های "لاگومرا" است، از روز 4 آگوست تاکنون بیش از 3هزار هکتار از جنگل‌های این مناطق را نابود کرده است.

این آتش‌سوزی تنها از روز جمعه تاکنون، 200 هکتار از اراضی تنریف و 470 هکتار از زمین‌های لاگومرا را نابود کرده است. این حادثه همچنین موجب بسته شدن برخی از مسیرهای ارتباطی در هر دو منطقه شده است. در چند روز گذشته، مناطق دیگری نظیر "گالیسیا" نیز با آتش‌سوزی‌هایی روبرو شده‌اند.

آتش‌سوزی در اسپانیا در ماه اول سال 2012 نیز موجب از بین رفتن 50هزار هکتار از اراضی جنگلی شده بود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها