أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۱۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی پس از پذیرفتن شکست در مقابل لبنان در جنگ 33روزه، تبدیل به جنازه‌ای سیاسی در خاورمیانه شده است.
فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (دوشنبه) خود اظهار داشت: در سال 1385 در چنین روزی رژیم صهیونیستی بعداز جنگ33 روزه به شکل مفتضحانه شکست را پذیرفت و این رژیم تبدیل به جنازه‌ای سیاسی در خاورمیانه شد و به درستی این روز را روز مقاومت اسلامی نام نهادند.

وی افزود: به رزمندگان پیروز این عملیات در لبنان مقاوم به خصوص حزب‌الله و رهبر شجاع و سلحشور آن سیدحسن نصرالله تبریک گفته و یاد شهدای این مجاهدت بزرگ را گرامی می‌داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی جنگ 33 روزه علیه لبنان را یک جنگ طولانی‌ و ناکام‌ و پرهزینه برای رژیم صهیونیستی عنوان و تصریح کرد: در این جنگ ارتشی که طی 6 روز در سال 1967 میلادی 3 کشور عربی را شکست داده بود در مقابل مقاومت رزمندگان حزب‌الله با شکست ناباورانه مواجه شد.

لاریجانی ادامه داد: عمق این شکست تا حدی بود که علاوه بر تشکیل کمیته وینوگراد تحقیقات گسترده‌ای برای شناخت دلایل شکست توسط ارتش و سایر دستگاه‌های امنیتی و مراکز مطالعاتی این رژیم انجام گرفت که نکات مهمی را روشن کرد.

وی گفت: از جمله نکات مهم تبلیغات وسیعی بود که رژیم صهیونیستی و آمریکا در طول جنگ 33 روزه به راه انداختند و ربودن دو سرباز اسرائیلی را عامل جنگ اعلام کردند اما امروز کاملا روشن شده که این جنگ نتیجه طراحی‌های وسیع بین آمریکا و اسرائیل بود که از قبل تدارک دیده شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مئیر داگان رئیس موساد می‌گوید "کمیته گفت‌وگوی استراتژیک آمریکا در آخرین نشست خود که اواخر مارس آن سال برگزار شد به بررسی امکان انجام عملیات نظامی گسترده برضد اهداف، پایگاه‌ها و شخصیت‌های حزب‌آلله توسط رژیم اسرائیل پرداخت و طرف آمریکایی هم متعهد شد پوشش کامل این عملیات را تامین کند و ربودن دو سرباز اسرائیلی بهانه تحقق این عملیات بود."

لاریجانی با بیان اینکه در سطح سیاسی اهداف و انتظارات بسیار بالایی برای جنگ 33 روزه لبنان در نظر گرفته شده بود، گفت: اولمرت در اولین سخنرانی خود بعداز اعلام شروع جنگ، اهداف اصلی جنگ را اینگونه توضیح داد "بازگرداندن بی‌قید و شرط سربازان ربوده شده، نابودی کامل حزب‌الله، انهدام زیرساخت‌های نظامی آن، حذف شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص سیاسی حزب‌الله، خلع سلاح و پاک‌سازی جنوب لبنان از رزمندان حزب‌الله و سرانجام تغییر وضعیتی که تا زمان شروع جنگ در جبهه شمالی اسرائیل وجود داشت."

وی افزود: تغییر چهره خاورمیانه در اثر زایمان و تولد خاورمیانه جدید مهمترین موضوعی بود که توسط وزیر خارجه آمریکا در هفته اول جنگ در سفر به لبنان و در ملاقات با گروه 14 مارس بیان شد؛ در واقع این جنگ عملیات آمریکا و اسرائیل بود و به قول خود اسرائیلی‌ها جنگ اسرائیل به نیابت از آمریکا بود که تصمیم آن و طراحی آن از زمان عقب‌نشینی خفت‌بار یکجانبه اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی گرفته شد و در چند ماه قبل از جنگ 33 روزه مذاکرات کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل قطعی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر دارم در هفته اول جنگ 33 روزه که تبلیغات برخی رسانه‌های داخلی لبنان و رسانه‌های بین‌المللی همراه با تبلیغات پیروزی نظامی رژیم صهیونیسی به تحقیر حزب‌الله می‌پرداختند و اسارت 2 سرباز اسرائیلی را اشتباه حزب‌الله می‌دانستند، گفت: به دلیل مسئولیتی که در شورای عالی امنیت ملی در این زمینه به عهده داشتم با رهبر معظم انقلاب در مورد شرایط جنگ بحثی داشتیم که ایشان به صراحت فرمودند من تردید ندارم که طراحی این جنگ از قبل انجام شده بود و ربطی به اسارت این دو سرباز اسرائیلی ندارد و باید در این مرحله رزمندگان حزب‌الله مقاومت کنند تا جنود الهی به کمک آنها بشتابد و دعا کردند و اندرزهایی دادند.

لاریجانی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری به رزمندگان حزب‌الله منتقل شد و بعد از پایان جنگ آقای سیدحسن نصرالله به ایران آمدند و گفتند بعد از اخذ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای دریچه‌هایی از حقیقت به روی ما باز و موضوع برای ما روشن و روحیه جدیدی در میدان نبرد حاصل شد و کلید پیروزی در جنگ 33 روزه همین نکات آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی تصریح کرد: به محض ظهور اولین نشانه‌های شکست اسرائیل، بوش وزیر خارجه خود را بار دیگر عازم منطقه کرد و رئیس جمهور آمریکا که در دو هفته آغاز جنگ حاضر نبود در خصوص آتش‌بس اصلا صحبتی کند، از هفته سوم به بعد به محض وارد آمدن خسارت‌های نظام سیاسی به اسرائیل برای نجات آبروی اسرائیل سعی کرد در سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعنامه 1701 شورای امنیت که بر مبنای آن جنگ متوقف شد، در واقع نوعی عقب‌نشینی برای جلوگیری از شکست عمیق‌تر اسرائیل بود.

لاریجانی اظهار داشت: درد سیلی مقاومت رژیم صهیونیستی چنان بود که باعث مشکلات سیاسی در امور این رژیم شد و از بُعد بین‌المللی موجب سرافکندگی این رژیم شد و برای خروج از این‌بن‌بست داخلی و خارجی به جنگ 22 روزه اقدام کرد که آن هم فضاحت دیگری برای این رژیم به وجود آورد؛ در این موقع امریکا و اسرائیل متوجه شدند با پدیده نوظهوری از مقاومت و جنگ‌های نامتقارن روبرو شده‌اند که در بطن خود نوعی بیداری جدید دنیای اسلام را به همراه دارد و فقط محدود به ایران، لبنان، فلسطین و عراق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در تحولات اخیر دنیای اسلام، انزوای رژیم صهیونیستی و پایان عمر حکومت دست‌نشانده آمریکا در منطقه آنان را به اتحادی نامقدس کشاند تا نسبت به جمهوری اسلامی به عنوان کانون بیداری اسلامی و دوستان مقاومت در منطقه با عجله و عصبانیت طرح‌های ساده‌لوحانه‌ای را به اجرا درآوردند و اگر در میدان جنگ 33 روزه بی‌آبرو شدند، تلافی آن را بر سر ایران و حزب‌الله و سوریه به بهانه دموکراسی‌خواهی دربیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دموکراسی‌خواهی آمریکا و برخی مرتجعین بی‌آبرو در منطقه آنقدر رنگ باخته است که درست مثل دغل‌بازی در جنگ 33 روزه نیات پلید آنها را امروز علنی کرده است. اما آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر درک کرده‌اند که ظاهرا با تحریک برخی کشورهای ساده‌لوح منطقه به باتلاق عمیق‌تری در حال سقوط هستند.

لاریجانی با اشاره به تئوری یکی از متفکرین آمریکا در خصوص منطقه خاورمیانه مبنی بر اینکه "باید آمریکا کار سوریه را به اروپا و کشورهای منطقه واگذار کند و خود را کنار بکشد"، گفت: اما ظاهرا کمی دیر شده است و وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته تازه درک کرده که با سخنرانی‌های آتشین و فرمان صادر کردن نمی‌تواند شاهد تغییرات در سوریه باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مجددا به کشورهای منطقه هشدار می‌دهد که دست از بازیگوشی و بازیگری در نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارند چرا که این رفتارها در حافظه مردم منطقه می‌ماند و دنبال بهانه‌های واهی نباشند که این روزها بعضا در سخنان سیاستمداران تازه کار منطقه مشاهده می‌شود؛ ایران تحرک نظامی در این مسائل نداشته و آن را به مصلحت نمی‌داند و اگر چنین بود سرنوشت حوادث طور دیگری رقم می‌خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه با تحلیل ناقص و تصورات واهی در دام منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی سقوط کرده‌اند، گفت: بهتر است این کشورها هر چه زودتر خود را نجات دهند و این صحنه‌ای که در سوریه دیده می‌شود نسل جدیدی از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و امپریالیسم آمریکا است نه دموکراسی دروغین و زوری با سلاح‌های سنگین.

لاریجانی افزود: الحمدالله تحولات دو سال اخیر منطقه با همه فراز و فرودها، درهای رهایی را به روی مسلمانان باز کرده است و انشاءالله در آینده نتایج آن را برای منطقه شاهد خواهیم بود که همگی نتایج روحی مقاومت مسلمانان است که پس از انقلاب اسلامی و جنگ 33 روزه حاصل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها