أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
اعراب حاشیه خلیج فارس در چند سال اخیر جیب فروشندگان تسلیحات امریکایی را پر کرده اند
خبرآنلاین، ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از میلیاردها دلار تجهیزات نظامی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فروخته است. میلیاردها دلاری که تحلیل گران غربی معتقدند صرفا با پروژه ایران هراسی به جیب فروشندگان تسلیحات آمریکایی رفته است. هرچقدر آمریکا اعراب را از ایران هسته ای  می ترساند، انها بیشتر اسلحه می خرند.

نام کشور
نوع کمک
کویت
حدود 6 و نیم میلیارد دلار برای خرید موشک ،سکوهای پرتاب و استقرار، رادار،ارتقا سیستم ، تعلیم نظامی و دیگر حمایت های لجستیک از امریکا درخواست و از سال 2007 تاکنون در اختیار رهبران این کشور قرار گرفته است. از این ملبغ میزان 4 میلیارد دلار در سال 2012 درخواست شده است.
عربستان سعودی
قریب به 7/1 میلیارد دلار خرج به روز کردن سیستم های موشکی ریاض در سال گذشته میلادی شده است.
قطر
سیستم رادار موشکی به نام ایکس در این کشور راه اندازی شده است که 12 میلیون دلار هزینه برداشته است.
امارات متحده عربی
بیش از 12 میلیارد دلار از سال 2008 تاکنون خرج اجزا سیستم موشکی و سرویس های مشابه شده است. دو رادار پیشرفته در اواخر سال 2011 میلادی 583 میلیون دلار خرج روی دست اعراب این کشور گذاشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها