يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۲۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی با تشريح دلايل فرار مالياتي در كشور و اقدامات در دست انجام براي مقابله با آن، گفت: شناسایی مودیان پایه‌های مختلف را دنبال مي‌كنيم تا درآمدهای مالیاتی افزایش یابد البته در اصلاحیه قانون مالیاتی پیشنهاد دادیم نرخ کمتر شود و معافیت‌های مالیاتی حداقل معیشت اشخاص مانند حقوق‌بگيران بیشتر شود.
حسین وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره فرار مالیاتی اظهار کرد: علت اینکه فرار مالیاتی وجود دارد این است که از معاملات اقتصادی مودیان اطلاعات در دست نیست و بدیهی است که در چنین شرایطی کم ابرازی می‌شود و در نتیجه نمی‌توان مالیات واقعی را دریافت کرد.

وی افزود: طبق قانون برنامه پنجم سازمان امور مالیاتی مکلف شده پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی شامل اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی را تشكيل بدهد و کلیه دستگاههای اجرايی و نهادهای عمومی که اطلاعات مورد نیاز پایگاه فوق را در اختیار دارند موظفند مطابق با دستورالعمل مربوطه كه به تصويب هيئت وزيران هم رسيده، این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به ماده 120 قانون برنامه پنجم مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی، خاطرنشان کرد: در این راستا با دستگاه‌ها تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم تا اطلاعات را دریافت کنیم به علاوه به استناد ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانیم مجموع گردش اقتصادی کشور و از جمله گردش حساب‌های بانکی فعالان اقتصادی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مودیان بدانند که اطلاعات را داریم، ابراز درآمد را کامل می‌کنند، گفت: امیدواریم طی دو سال آینده فرار ملیاتی در کشور کاهش چشمگيري یابد.

وکیلی با اشاره به اینکه اگر مردم بدانند ریشه تعیین مالیات چیست و صرف چه اموری می‌شود، راحت‌تر آن را پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که مالیات، پولی است که از جيب مردم مي‌رود و به منافع حاصل از بازگشت آن به خصوص نقش توزيع درآمدي آن توجه نمي‌كنند البته تعداد این افراد رو به کاهش است و روند پرداخت بهبود یافته است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برای هزینه‌های جاری کشور باید از درآمدهای مالیاتی استفاده کنیم، گفت: اگر مردم بدانند مالیات در کجا صرف می‌شود سعی می‌کند مالیات را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید متوجه مسوولیت شرعی، عرفی و قانوني خود در پرداخت مالیات باشند، ادامه داد: هرچه مستندتر شویم و اطلاعات ما بیشتر شود فرهنگسازی صورت می‌گیرد.

وکیلی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش پایه‌های مالیاتی و پیدا کردن منابع جدید هستیم، اظهار کرد: همچنين شناسایی مودیان پایه‌های مختلف را دنبال مي‌كنيم تا درآمدهای مالیاتی افزایش یابد البته در اصلاحیه قانون مالیاتی پیشنهاد دادیم نرخ کمتر شود و معافیتهای مالیاتی حداقل معیشت اشخاص مانند حقوق بگيران بیشتر شود اما به دنبال شناسايي اشخاصي هستیم که مالیات نمی‌دهند و در واقع تجربه نشان داده با کاهش نرخ مالیات وصول درآمدهاي مالياتي بیشتر شده است.

به گفته معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی درآمدهای مالیاتی در چهارماه ابتدایی امسال 90 درصد محقق شده و به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است و طبق قانون بودجه انشاءالله تا پایان سال به 34 هزار میلیارد تومان خواهد رسيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها