يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۲۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
پادشاه عربستان به اهمیت انجام مذاکره برای تقویت اتحاد ملی و گسترش روابط میان شهروندان این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از عرب نیوز، ملک عبدالله پادشاه عربستان تاکید کرد که مذاکره برای تقویت اتحاد ملی و گسترش روابط میان شهروندان این کشور اهمیت زیادی دارد.

وی از مقامات مرکز مذاکره ملی پادشاه عبدالعزیز درخواست کرد که تلاش‌های خودشان را دو برابر کنند تا مذاکره در مورد موضوعات مهم انجام شود و مردم از بخش های مختلف کشور در آن شرکت کنند.


وی همچنین از مقامات سعودی درخواست کرد که مردم عربستان را بر اساس افکار مذهبی مختلف، ایدئولوژی‌ها و مناطق گوناگون طبقه‌بندی نکنند.

پادشاه عربستان تصریح کرد که این گونه طبقه‌بندی برای جامعه‌ای که ارزش‌ها و افکار اسلامی را آموزش می‌دهد، مناسب نیست.

عربستان سعودی از حدود یک ماه پیش تاکنون پس از دستگیری ایت الله النمر روحانی برجسته شیعه این کشور شاهد ناآرامی و برپایی اعتراضات مردمی است.

در روزهای اخیر ناآرامی‌ها شدت گرفته و مردم عربستان در اعتراض به رفتارهای تبعیض‌آمیز مقامات سعودی‌، دست به اعتراض زده‌اند.

ریاض، جده، مکه و مدینه در روزهای اخیر عرصه اعتراضات مردمی بوده است تا گسترده اعتراضات از شرق به مناطق غربی نیز کشیده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها