يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۲۹۱
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش همراهان نیوز ، اين مراسم به همت و همكاری وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، انديشكده مديريت اسوه، مركز هماهنگی توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، دفاتر گفتمان و انديشه و دفتر مديريت اسوه برگزار شد.

در مراسم رونمایی محمود صلاحی نگارنده منشور مدیریت اسوه با اشاره به گران بها بودن دانستن افزود:همه ی مردم در همه ی نقطه های مختلف کشور موظف هستند علم یاد بگیرند،بزرگترين جفا در حق اسلام اين است كه دنيا مسلمانان را آنچه كه اسلام خواسته معرفی نمی‌كند.

نگارنده ی منشور مدیریت اسوه اظهار كرد: اسلام دين فهميدن است و پيامبر(ص) از خداوند می‌خواهند كه سينه ايشان را گشاده كند تا پيام خداوند را به خلق برسانند. امروز دنيا بايد مسلمان‌ها را به عنوان افراد عالم بشناسند و اگر چنين نشود جفايی است كه ما نيز شايد در آن مسئول باشيم.

دکتر محمود صلاحی در ادامه تصریح کرد: فرمان امیرالمونین به مالک اشتر فقط به ایشان نیست بلکه به تمام مدیران در تمام مقاطع زمانی است که بنده در این کتاب از این فرمان بهره گرفتم.

محمود صلاحی با تاکید بر هشت دستور عمل در این کتاب تصریح کرد:هشت دستور عمل در این کتاب است که به نیت امام هشتم ، هشت بند انتخاب شده است که اولین بند آن اخلاق مدیریت است که مقام معظم رهبری در سخنان خود بر این موضوع تاکیید داشته است.

وی در ادامه افزود : در دومین بند آن جاه طلبی است که آفت مدیریت است که امام خمینی (ره) به بنی الصدر فرمودند: حب و دنیا راس کل خطیه ، در سومین بند سیاست ریاست است که اگر یک مدیر بلد نباشد برای خود و جامعه آفت است

محمود صلاحی با اشاره بر چهارمین و پنجمین  مورد این کتاب تصریح کرد:مدیر از مردم نباید رخ بپوشاند مانند امیرالمونین (ع) که در کوچه ها راه می رفتند و می فرمودند کسی نیست که داد بخواهد ، در پنمین مورد آن عدل انصاف است.

نگارنده منشور اسوه مدیریت در ادامه افزود : ششمین بنده درباره دستیاران و معاون است که انتخاب درست آن شرط موفق مدیر است و  بند هفتم ، اشاره به مشورت در مدیریت شده است که هیچ کس بی نیاز از مشورت نیست و همه مدیران باید مشاور داشته باشند.

وی در اخرین مورد این کتاب افزود : هشتمین بند این کتاب ، ستایش شریئت است که ما مدیرانی را در کشور دیدیم که شریئت را حقیر شمرده اند که در عاقبت خودشان حقیر شدند.

حجت السلام ناصری پور در ادامه افزود: در دنیا مدیریت یک هدفی دارد و آن رضایت مشتری به عنوان عالی ترین بحثی است که مطرح می شود و در ضمن تئوری پردازان بحث سود و سود بیشتر در علم مدیریت وجود دارد.

وی افزود: در دنيای امروز مديريت يك هدف دارد و آن رضايت مشتری به عنوان عالی‌ترين بحثی است كه مطرح می‌شود، در حالی كه در كنار اين موضوع بحث سود به شدت مورد توجه قرار می‌گيرد.

 حجت السلام ناصری پور در ادامه تصریح کرد: نکاتی را که جناب آقای دکتر صلاحی در ذهن داشتند ، احیای دیدگاه های  واقعی حضرت امیرالمونین (ع) در حوزه ی مدیریت  و بروز کردن آنها در کشور بود که این  موضوعی که ایشان مطرح کردند موضوع جدیدی بود.

وی در اخر افزود : شروع این کار در استان مقدس خراسان رضوی بود که به کمک دوستان کتاب مدیریت منشور اسوده به چاب رسید که در هشت بند امده شده است.

لازم به ذكر است، منشور مديريت اسوه در سرزمين نور به قلم محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی تاليف شده و مدال طلای مركز جهانی خلاقيت را دريافت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها